צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

"למען השלום": אליהו חסיד יתפטר מהכנסת – אליהו ברוכי יחזור לתפקיד

נציג חסידות גור מטעם אגודת ישראל ביקש וקיבל אישור מרבותיו להגיש מחר את התפטרותו מהכנסת לטובת כניסתו חזרה של אליהו ברוכי מדגל התורה. מקורביו: "למען השלום בין אגודה ודגל, זאת למרות שבהסכם במקרה דומה לזה מדובר על רוטציה"

ח"כ אליהו חסיד, נציג חסידות גור מטעם אגודת ישראל, ביקש וקיבל אישור מרבותיו להגיש מחר את התפטרותו מהכנסת לטובת כניסתו חזרה של אליהו ברוכי מדגל התורה. מקורביו אמרו כי הוא עושה זאת "למען השלום בין אגודה ודגל וכדי למנוע וויכוחים ומחלוקת מיותרת, וזאת למרות שבהסכם במקרה דומה לזה מדובר על רוטציה".

כזכור, בעקבות החלטת הקבינט לאמץ את המלצת פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר מלא בחגים הודיע שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לראש הממשלה על התפטרותו מתפקידו כשר בממשלה. כתוצאה מכך, ליצמן חזר לכנסת במבגרת החוק הנורבגי והופסקה כהונתו של בורכי כחבר כנסת. באגודת ישראל התחייבו לדגל התורה אחרי ההתפטרות שעד לאחר החגים ברוכי יחזור לכנסת.

בין האפשרויות שעולו הן כי אחד מחברי הכנסת של אגודת ישראל ימונה לשר במקומו של ליצמן, או שסגן שר החינוך מאיר פרוש יקודם לתפקיד שר השיכון ובמקומו ימונו ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ יעקב טסלר או אליהו חסיד לסגן שר ויתפטרו עבור ברוכי. אפשרות נוספת היא חילופי תפקידים בין דגל התורה לאגודת ישראל.

לאחרונה דווח כי ליצמן בוחן אפשרות לכהן כסגן שר בממשלה, ופנה לבכירים בכחול לבן וביקש מהם לאפשר את המינוי שלו לתפקיד סגן שר הבינוי והשיכון, על בסיס המכסה שלהם לתפקידי סגני שרים.

הפנייה של ליצמן לכחול לבן נעשתה לאחר שגוש הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את מכסת סגני השרים שלו עם השבעת הממשלה. תחת הגוש של נתניהו מונו שמונה סגני שרים ולעומת זאת יו"ר כחול לבן בני גנץ לא מינה סגן שר אחד תחת המכסה הקיימת לו. על פי הדיווח של יקי אדמקר, בכחול לבן בוחנים את פניית ליצמן, ועד כה לא ניתנה מהם תשובה על כך.

ליצמן בוחן את האפשרות לחזור למשרד הבינוי והשיכון בתפקיד סגן שר, ולמנות מעליו שר. גורם פוליטי הסביר כי המינוי של השר במשרד "לא יהיה השר בפועל". ב'גלובס' דווח כי בינתיים עלה שמו של שר החינוך יואב גלנט, כמי שכבר עמד בראשות המשרד, להחזיק בו שוב לצד תפקידו במשרד החינוך.

חסיד מגבה את ליצמן: "מעשה של גבורת נפש מתוך ציות וכניעה מוחלטים לשולחיו"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פעולות שכאלו עושות רק טוב לכל הצדדים. כך אנחנו אוהבים לראות את נציגינו בכנסת. כל הכבוד.

איזה צדיקים

חחחחחח
למען השלום??? הוא במקום לא שלו.. מה שייך שלום??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו