המנוח מחזיק את ה'יד' של הס"ת בקריאת המגילה אצל האדמו"ר מבעלזא שליט"א

אבל בבעלזא: משמשו של האדמו"ר המהר"א – הרה"ח רבי יצחק לנדא זצ"ל

המנוח שימש במשך מספר שנים כגבאו ומשמשו של כ''ק האדמו''ר מהר''א מבעלזא זיע''א. במשך שנים רבות שימש כמנהל ישיבת החסידות ברחוב אגריפס בירושלים. כמו כן שימש כאחד מגבאי בית המדרש הגדול של החסידות. בתקופה האחרונה נחלש עד שהבוקר השיב הוא את נשמתו ליוצרה

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו בשיבה טובה של הרב החסיד המופלג רבי יצחק לנדא זצ"ל אשר היה מזקני החסידים ועוד זכה לשמש את כ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א זאת לאחר שהלך ונחלש והוא בשנת השמונים ותשע לחייו.

המנוח הרב החסיד רבי יצחק לנדא זצ"ל היה מזקני חסידי בעלזא, עוד לפני שנים רבות הוא זכה לשמש את כ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א במשך מספר שנים שם הוא זכה לחביבות מיוחדת מצד האדמו"ר.

בהיותו מקורב מאוד לכ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א זכה המנוח לראות דברים מיוחדים כמו גם הוא היה עד לסיפורים מפליאים. את כל אלו העלה המנוח על הכתב והוציא בספר תחת השם "בקודש פנימה". ספר שהפך לרב מכר בחסידות ומחוצה לה.

במשך שנים רבות שימש הרה"ח רבי יצחק לנדא זצ"ל כמנהל ישיבת חסידות בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים. בנוסף הוא שימש כאחד מגבאי בית המדרש הגדול של החסידות בקריית בעלזא. שמו הלך לפניו והוא היה סמל ודוגמא לחסיד מדור קודם, באמונה ובפשטות.

המנוח אף היה עורך את ה"מי שברך" בימים הנוראים בבית המדרש הגדול של החסידות. גם בימים הנוראים של השנה הוא מכר את העליות כהרגלו בקודש. מקומו היה צמוד לארון הקודש שם הוא היה זוכה לפתוח את ההיכל בתפילות. הוא אף החזיק ב'חזקה' להחזיק את ה'יד' של ספר התורה לכ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א בקריאת התורה וכיוצא בזה.

חביבות גדולה הוא זכה אף לקבל מצד כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א שחיבבו והעריצו עד למאוד. המנוח היה לשם דבר בחסידות כולה ורבים היו משוחחים עמו שעות רבות בכדי לקבל סיפורי צדיקים להם היה עד. במשך שנים הוא שקד על התורה ועל העבודה באופן מעורר השראה.

בתקופה האחרונה הלך הגה"ח רבי יצחק לנדא זצ"ל ונחלש מצבו הידרדר במהירות והבוקר הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה לדאבון לבם של משפחתו הכבודה ומכריו הרבים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו