מקלם לירושלים: הגאון רבי זלמן סנדר קרמרמן זצ"ל למנוחות

יליד קלם שבליטא • גדל ונתחנך בין גדולי ליטא מהדור הקודם • בשואה איבד את כל משפחתו • היה בן דוד של הגר"ח גריינימן • הותיר אחריו בת יחידה בבני ברק

בירושלים נפטר לפנות בוקר הגאון רבי זלמן סנדר קרמרמן זצ"ל בן 89 בפטירתו, דמות הוד בירושלים עיה"ק.

קרא עוד:

[postim]

המנוח זצ"ל נולד לאביו הגאון הקדוש רבי אליהו הי"ד שהיה ראש הישיבה לצעירים 'אור תורה' בקלם שבליטא, ביום כ"ו אדר תרפ"ג, משחר נעוריו שקד על התורה והעבודה ועד מהרה הפך לשקדן ומתמיד עצום, את מיטב שנותיו עשה בעיירה קעלם שם גדל, היה אחיינו של הגאון המפורסם רבי אליהו לאפייאן זצ"ל, ואף העיד כי זכה לישון עמו באותו החדר ולמד עמו בחברותא מסכת גיטין.

בהיותו כבן 17 פרצו מאורעות השואה אותם עבר בצורה קשה ביותר, חווה על בשרו יסורים קשים ומרים מאותם רשעים ארורים ימ"ש, את כל משפחתו איבד בשואה את אביו ואמו בניו ובנותיו, בחסדי שמים ניצל מציפורני הרשע, ובדרך לא דרך הצליח להגיע ארצה, כאן הקים את ביתו בשנית בירושלים וקבע את משכנו ברח' פינס (על יד מלון המרכז – לשעבר), האציל בדמותו על כל הסביבה כולו, שכניו מספרים על דמות אצילית ובעלת צורה רוחנית מהדור הקודם, מידי בוקר עד לימיו האחרונים היה נצפה רץ עם שחר לבית המדרש כשהתפילין בידו, והיה הדבר תמוה לראות זקן ושבע ימים רץ כאברך צעיר לימים.

היה בן דודו של יבלחט"א הגאון הגדול רבי חיים גריינימן שיבלחט"א, ואיתו היה מרבה להתפלפל, במהלך שנותיו חיבר את הספר 'זכרון אליהו' חידו"ת ששמע מאביו זצ"ל הי"ד.

הותיר אחריו את רעייתו תחי' ובת יחידה נשואה להרב שמואל קלרמן שליט"א, ויושבת שבעה בביתה ברח' אברהם בן דוד 28 בבני ברק, זכה הגר"ז לאחר הסבל שחווה בשואה האיומה לראות דורות ישרים ומבורכים נכדים ונינים לרוב עוסקים בתורה ובמצוות לתפארת עם ישראל.

צאצאיו השתדכו עם גדולי ורבני הדור בהם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ויבלחט"א מרן הגר"ח קנייבסקי.

הלוויתו יצאה הבוקר מבית המדרש 'משכנות יעקב' בבני ברק לעבר בית החיים חלקת פוניבז' בבני ברק שם נטמן למנוחת עולמים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל על דאבדין.
חסר קצת רקע, כיצד הוא גיסו של מרן הגר"ח גריינמן שליט"א?
ועוד חסר, אם עד ימיו האחרונים רץ כמו בחור צעיר, מה אירע לו בסוף? לכאו' בפרשה למדנו שטוב שנהיים זקנים ולא מתים כמו צעירים.
ויה"ר שלא נשמע עוד שוד ושבר בגבולנו.

אמו הייתה בתו של הרב יצחק דוד רוטמן ואחותו של הרב ישראל לוריא [החליף את שם משפחתו מרוטמן ללוריא]
הגה"צ רבי אליהו לאפיאן היה חתנו של הרב יצחק דוד רוטמן
הרב ישראל לוריא הוא חותן הגאון רבי אברהם יעקב זלזניק ושל הגאון רבי חיים אהרן טורצין ולהבל"ח הגאון רבי חיים גריינימן שליט"א

היה חתנו של הרב ירוחם קלטגרד שנפטר בשואה
אשתו נפטרה לפני כחמישם ושש שנה תשרי תשי"ט והשאיר בת יתומה ב 4 שנים
לאחר מכן נישא בשנית עם מרת מרים חיה סגל מבית ישראל ואיתה חיה כחמישים שנה היא לא ילדה לו, אבל חי איתה בטוב ובנעימים ונפטרה י"ג תשרי תשע"ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו