Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה את מינוי קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

הממשלה אישרה את מינויו של את ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל בדרגת רב-ניצב. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך את תקופת מינוי

הממשלה אישרה כעת את הצעתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל בדרגת רב-ניצב. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת.

שר הביטחון בני גנץ בירך בפתח ישיבת הממשלה: "אני מבקש לברך את ניצב קובי שבתאי על מינויו כמפכ"ל המשטרה, מינוי שאני תומך בו והחלטתי לקדם אותו. אני הייתי רוצה שנקדם את כל המינויים המקצועיים. יש 35 שגרירים, יש פרקליט ויש תפקידים רבים שלצערי מעוכבים. אני מוחה על ההיתממות הזו כאילו "שר הביטחון עוצר את הדברים".

"המשחק הפוליטי הזה לא במקום כשמדובר בעניינים ממלכתיים, ומינוי המפכ"ל הוא עניין כזה. מדינת ישראל זקוקה למפכ"ל קבוע, קובי שבתאי הוא אדם ראוי וטוב שהוא ממונה היום. המשטרה צריכה מפקד. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולברך גם את ניצב מוטי כהן, שבשנתיים האחרונות החזיק את המשטרה על כתפיו למרות כל הקשיים ועשה בסך עבודה טובה".

גנץ הוסיף: "כל אחד ממשרדי הממשלה – משרד הביטחון וצה"ל בוודאי יעשו את כל מה שנדרש ע"מ לאפשר לו להצליח בתפקידו, ואני מאחל לו הצלחה רבה, אני מבקש להדגיש, אין כזה דבר מינוי שלי כשר ביטחון או של שר אחר. פרקליט מדינה זה לא מינוי שלי, זה מינוי של מדינת ישראל וכך גם 35 שגרירים. ראוי שנקדם את כל המינויים המקצועיים שעל הפרק. הם שייכים למדינת ישראל".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, התייחס למינויו של מפכ"ל המשטרה החדש קובי שבתאי: "מאחל לקובי שבתאי, ידידי, הצלחה רבה בתפקיד מפכ"ל המשטרה. עבדתי עמו כראש מועצה וכשר, בתפקידו כמפקד מג"ב שחיזק את השיטור במרחב הכפרי והתמודד עם הפשיעה נגד חקלאים".

"אני בטוח שיוביל את משטרת ישראל בנחישות ואחריות, יגביר את הביטחון האישי של אזרחי ישראל, וחקלאי ישראל בפרט".

כזכור, ישיבת הממשלה בנושא בוטלה בשבוע שעבר לאחר שבליכוד סירבו לאשר את מינוי השגרירים. נתניהו החליט שיש להשאיר לשר החוץ הבא את הסמכות להחליט בנושא מינוי השגרירים בצמתים מרכזיים כמו בהודו ובאיחוד האירופי.

הביטול נרשם גם ברקע כעס בלשכת ראש הממשלה על ההתבטאויות החריפות של גנץ כלפי נתניהו בנאומו בשבוע שעבר, ושל כחול לבן ברשתות החברתיות לאחרונה.

"‏למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ"ל קבוע, לא תמונה נציבת שב"ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה", מסר אז גנץ בתגובה. "שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו