FLASH90

ד"ר אלרעי פרייס מעריכה בכנסת: "סגירת השמיים תהיה לפחות לחודש"

לא רק לשישה ימים: ראש שירותי בריאות הציבור אמרה היום במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת כי ככל הנראה יצטרכו לסגור את השמיים למשך חודש ימים, מתוך הסבר: "כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים"

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס, אמרה היום (שני) במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, במענה לשאלותיהם של חברי כנסת בנושא, כי השמיים יישארו סגורים לפחות חודש – ולא רק שישה ימים כפי שאושר בינתיים.

"6 ימים זה רק עכשיו לעצור עכשיו ולעשות סדר אבל זה לא יספיק, זה צריך להיות יותר ארוך. 6 ימים לא ישנו דבר מבחינת הווריאנטים. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שגם אם ייכנסו ווריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם".

"אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

היא הוסיפה כי "כרגע מדדי התחלואה מאוד מדאיגים. מספר המאומתים יורד אך אנחנו עם שיא בכמות המונשמים, דבר שלא היה כמותו. כשהיינו ב-4000 חולים מאומתים עם מקדם הדבקה 1.3 היה ברור לאן זה הולך, אך כרגע אנחנו עם מקדם 0.9 אך אתמול היה שיא של 67 פטירות וצריך לראות איך זה מתקדם".

לדבריה, "צריך לראות שתתחיל השפעה של החיסון ושתהיה ירידה גם בחולים קריטיים וקשים נוסף על מקדם ההדבקה. עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום. סגירת השמיים תהיה להערכתי לפחות לחודש כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים".

בהתייחסה למערכת החינוך אמרה: "היא לא הגורם היוזם של המגיפה אך היא גורם שתורם לה. ברגע שילדים מגיעים למקומות, גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים. כרגע עם הווריאנט האנגלי זה יותר גרוע. 40% מהתחלואה זה ילדים, מספר גבוה יותר ממספרם באוכלוסייה. ביציאה מהסגר השני היינו עם 29% ואנחנו רואים עליה בתחלואה של גילאי 9-6 שאלו בדיוק הכיתות שאמורות לחזור ללמוד ואנחנו עוקבים אחרי זה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו