פוטין ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

הותר לפרסום: ישראל ביקשה את הסיוע של רוסיה בסוגיה הומניטרית בסוריה

לאחר שעות של איפול הותר לפרסום כי נושא בישיבת הממשלה נסוב אודות פנייתה של ישראל לרוסיה, לקבלת סיוע בסוגיה הומניטרית בסוריה בעקבות השפעתה הרבה שם • שאר הפרטים שנידונו בישיבת הממשלה מצויים בשעה זו תחת איסור פרסום

שרי הממשלה התכנסו הערב (שלישי) בבהילות לישיבת ממשלה מיוחדת וקצרה שנערכה באופן חריג תחת איפול צנזורה. ברקע, מגעים אינטנסיביים בין דרגים גבוהים בישראל וברוסיה על נושאים הומניטריים הקשורים בסוריה. לחלק מהשרים נאמר לפני ישיבת הממשלה כי היא תעסוק ב"נושא ביטחוני רגיש".

שגריר ישראל ברוסיה אלכס בן צבי נועד מוקדם יותר היום עם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאל בוגדנוב. משרד החוץ הרוסי מסר כי במהלך השיחה עלו חילופי דעות בנוגע לבעיות אזוריות מרכזיות בדגש על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. השניים דנו על נושאים אקטואליים בסדר היום הבילטרלי הרוסי-ישראלי.

הצנזורה הטילה איפול על הסיבה לכינוס החריג. בשלב זה הותר לפרסום כי ישראל פנתה לרוסיה כדי שתסייע בהשפעתה בסוריה בסוגייה הומניטרית. נתניהו, אשכנזי וגנץ שוחחו בנושא ההומניטרי עם מקביליהם ברוסיה. ב'ישראל היום' דווח כי שלשום נטש נתניהו את דיוני קבינט הקורונה בפתאומיות "לצורך עניין ביטחוני". הפעם הקודמת שבה יצא נתניהו באמצע ישיבת קבינט הייתה לטובת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו