שלג בירושלים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

ראשי הערים התבדחו ברשת: איפה ירד יותר שלג? וגם – התחזית המלאה

ירושלים, צל אביב והשומרון: אחרי היממה הסוערת בה פקדה את ישראל סופת חורף של ממש, עם רוחות, גשמים ושלגים, מצאו להם ראשי הרשויות זמן לתחרות קומית סביב השאלה - באיזו עיר ירד שלג יותר יפה? • וגם - התחזית המלאה לימים הקרובים מאת החזאי אורי בץ • להאזנה

השלג שירד בישראל ביממה האחרונה הביא את ראשי הרשויות ברשת למאבק הומוריסטי בשאלה – איפה ירד שלג מרשים יותר.

תחילה כתב ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "השלג חכם – השלג כבר הגיע", וחתם במשפט: "בואו לטייל בשומרון, המקום היפה בעולם – גם בשלג". בהמשך עקץ ראש מועצת שומרון יוסי דגן את ראש עיריית ירושלים במילים "זה שלג", כשהוא רמז על כמות המשקעים האדירה שירדה באזור השומרון – יחסית לבירה.

גם על ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לא פסח דגן, ורק כתב "נה נה נה נה נה", באנלוגיה לזילולו של ראש הממשלה נתניהו לשאלות שנשאל בראיון בחדשות 'N12'. ליאון, מצדו, לא נשאר חייב והגיב לדגן: "בירושלים אין דרך להתחרות".

הפוסט הקומי. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יוסי דגן

וכמה של ירד בכל אזור בישראל? בגולן ובגליל ירדו בין 20 ל-60 סנטימטרים של שלג, בשומרון 5-9 סנטימטר, בירושלם 10 ס"מ, בגוש עציון בחברון ובביתר ירדו 15-25 ס"מ של המעטה הלבן. גם מקומם של גשמים לא נפקד: במקומות בהם לא ירד שלג ירדו 20 עד 50 מילימטרים.

ומה צפוי לנו בימים הקרובים? להלן הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: בירושלים מ-4 מעלות בלילה עד 8 מעלות מחר בצהריים, בבאר שבע 6-13, במודיעין 8-12, ברצועת החוף 11-15, בהרי הצפון 3-6 ובטבריה מ-9 מעלות בלילה עד 14 מעלות ביום.

מחר צפוי לרדת גשם מלווה בסופות רעמים בודדות, בשבי רוח ערים ובברד – מצפון הארץ עד צפון הנגב. הטמפרטורות תמשכנה להיות נמוכות מהרגיל בעונה.

בשבת יהיה בהיר וקר, בלילה תתרחש קרה. ביום ראשון ימשיך להיות קר מהרגיל, וביום שני – גשם מקומי קל הצפון הארץ. ביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות – גשם ירד במזרח הארץ ובדרומה, מלווה בסופות רעמים בודדות, במשבי רוח ערים ובברד. קיימת סכנת שיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

ביום רביעי – עליה קלה בטמפרטורות, ביום חמישי תחול עליה קלה נוספת, וביום שישי – ללא שינוי ניכר.

האזינו לתחזית המלאה עם החזאי אורי בץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו