הרוצח במצלמת האבטחה באקוורת

חשד לפשע שנאה נגד 'מפיצי קורונה': שמונה אסייתים נורו למוות בג'ורג'יה

במשטרה המקומית חושדים שמדובר בפשע שנאה כשברקע מתרחש גל של פשעי שנאה נגד אמריקנים ממוצא אסייתי, שהחל עם פרוץ מגפת הקורונה - מאחר שהנגיף התפשט מסין. בתום מרדף עצרה המשטרה חשוד בן 21 והוא נלקח למעצר "ללא אירועים חריגים"

שמונה בני אדם נורו למוות הלילה (בין שלישי לרביעי) במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית. בין ההרוגים לפחות ארבע נשים ממוצא אסייתי. הירי התרחש בשני מכוני בריאות בצפון-מזרח אטלנטה, ובמכון בריאות אסייתי נוסף שנמצא בעיר אקוורת שבמחוז צ'ירוקי.

מצלמות האבטחה בשני האזורים תיעדו חשוד בן 21. בתום מצוד שנמשך שעות, עצרה המשטרה את החשוד. במשטרה המקומית חושדים שמדובר בפשע שנאה כשברקע מתרחש גל של פשעי שנאה נגד אמריקנים ממוצא אסייתי, שהחל עם פרוץ מגפת הקורונה – מאחר שהנגיף התפשט מסין.

מסעו של הרוצח החל אמש סמוך לשעה 17:00 (23:00 שעון ישראל), אז נורו חמישה בני אדם במכון בריאות אסייתי שנמצא בעיר אקוורת שבמחוז צ'ירוקי. מותם של שניים מהם נקבע במקום, ושניים נוספים מתו בבית החולים. הרשויות בצ'ירוקי לא פרסמו בשלב זה את מוצאם של ההרוגים.

משם המשיך הרוצח לאטלנטה, בשעה 17:50 קיבלה המשטר המקומית דיווח על שוד במכון בריאות שבצפון-מזרח העיר, שם נהרגו שלוש נשים. בהמשך התברר כי במכון בריאות נוסף שנמצא מעבר לכביש היו יריות. כשהגיעו לשם כוחות החירום הם איתרו השוטרים גופה של אישה נוספת. מפקד משטרת אטלנטה אמר כי כל שלוש ההרוגות הן ממוצא אסייתי.

כאמור, החשוד נעצר בתום מרדף קצר אחריו. בסביבות השעה 20:30 (02:30 שעון ישראל) איתרו השוטרים את החשוד נוסע בכביש מהיר. אחת הניידות ניגחה את רכבו בצידו האחור והוא הסתחרר ואיבד שליטה. לאחר מכן נלקח למעצר "ללא אירועים חריגים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו