שר החוץ של איראן:

שר החוץ של איראן: "ישראל לקחה הימור רע מאוד – ארה"ב לא תשיג יתרון בשיחות"

במסיבת עיתונאים משותפת שקיים הבוקר בטהרן עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב אמר זריף כי "הפגיעה באתר העשרת האורנים המרכזי של איראן רק תחזק את מעמדה בשיחות הגרעין הנערכות בווינה". ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח שבכירים בממשל ביידן לא קיבלו התראה מראש על התקיפה

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף ממשיך הבוקר (שלישי) לאיים על ישראל בעקבות הפגיעה באתר הגרעין בנתנז והצהיר כי טהרן תגיב בצורה נחרצת לתקיפה שיוחסה למוסד הישראלי. "ישראל לקחה הימור רע מאוד", אמר זריף במסיבת עיתונאים משותפת שקיים הבוקר בטהרן עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב.

זריף טען כי "הפגיעה באתר העשרת האורנים המרכזי של איראן רק תחזק את מעמדה בשיחות הגרעין הנערכות בווינה", שיחות אלו צפויות להתחדש מחר. "אני מבטיח לכם שבעתיד הקרוב צנטריפוגות מתקדמות יותר יותקנו במתקן בנתנז", הוסיף זריף תוך שהוא מבטיח נקמה, "הישראלים חשבו שהמתקפה תחליש אותנו בשיחות בווינה, אבל להפך – מעמדנו רק יתחזק".

כזכור, בימים אלו מתנהלות בווינה שיחות עקיפות בין ארצות הברית לאיראן על החייאת הסכם הגרעין מ-2015, הסכם ממנו פרש הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כאשר חידש את הסנקציות האמריקניות על המדינה. בתגובה, איראן מפרה את התחייבויותיה למעצמות שנחתנו בהסכם. זריף פנה בדבריו הבוקר לארה"ב ואמר כי לא תשיג אף יתרון במשא ומתן באמצעות פעולות של חבלה או סנקציות.

שר החוץ האיראני הזהיר את וושינגטון שפעולות שכאלו "יסבכו את הסיטואציה עבורם". האמריקנים הכחישו אמש מעורבות בפגיעה באתר הגרעין. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח הבוקר מפי גורמים המעורבים בפרטים ש"ככל הנראה" בכירים בממשל ביידן לא קיבלו התראה מראש על התקיפה. גורמים בבית הלבן ובמחלקת המדינה האמריקנית אמרו כי עדיין אינם יודעים אם האיראנים יופיעו להמשך שיחות הגרעין בווינה.

בינתיים בטהרן חברי פרלמנט קראו לזריף להשעות את השיחות ואמרו שאיראן אינה יכולה לשאת ולתת כשהיא תחת מתקפה. סגן יו"ר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט, עבאס מוגטאדי, אמר כי "לשיחות תחת לחץ אין משמעות, זה מסר שהעברנו באופן מאוד ברור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו