ארכיון. צילום: פלאש 90

היועמ"ש בתשובה לבג"ץ: "אין עילה להתערבות בהטלת המנדט על נתניהו"

מנדלבליט הגיש תשובה מקדמית מטעם המדינה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה למנוע את הטלת המנדט להרכבת ממשלה על נתניהו בשל האישומים והמשפט המתנהל נגדו • "דין העתירה להידחות על הסף - מרחב הביקורת השיפוטית על החלטות נשיא המדינה הוא מצומצם ביותר"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב היום (רביעי) תגובה מקדמית לבג"ץ הדן בעתירה שהוגשה נגד האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה לאחר שהוטל עליו המנדט בשל העובדה שמתנהל משפט בעניינו.

מנדלבליט הדגיש בדבריו כי "הסוגיה כבר הוכרעה בעבר על ידי שופטי בג"ץ", וציין כי "מרחב הביקורת השיפוטית על החלטות נשיא המדינה הוא מצומצם ביותר". עוד נכתב בהודעת מנדלבליט, "עמדת היועמ"ש היא כי דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית".

כזכור, לאחר שבשבוע שעבר הטיל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה על רה"מ נתניהו, הוגשה עתירה נגד ההחלטה בה מבקשים העותרים מבג"ץ לקבוע כי "מדובר בהחלטה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני".

לטענת העותרים, בשל כתבי האישום נגד נתניהו בעבירות חמורות מתחייבת החלטה אחרת של הנשיא. העותרים טוענים כי הטלת המנדט על נתניהו מתעלמת מעיקרון שלטון החוק, טוהר המידות של נבחרי הציבור ובאמון במוסדות השלטון.

עוד נכתב בעתירה שהגישו 70 אנשי אקדמיה, עסקים וביטחון נטען כי "ההחלטה להטיל על נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה – נגועה בחוסר סבירות קיצוני". לדברי העותרים, "העובדה שנתניהו נאשם בעבירות שיש עמן קלון ושנעברו במהלך כהונתו, צריכה למנוע ממנו להרכיב ממשלה".

בג"ץ דחה בעבר עתירות דומות שהוגשו לאחר מערכות הבחירות הקודמות. בין השאר פסקו 11 שופטים פה אחד, כי למרות הקושי בהרכבת ממשלה ע"י נאשם, החוק מאפשר זאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו