משרד הבריאות: לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי

משרד הבריאות: לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי

מהמוטציה ההודית נחשבת ל"מוטציה כפולה" וכבר התפשטה אל שמונה מדינות לפחות - כ-70% מהמקרים המאובחנים הם בהודו ו-23% בבריטניה. משרד הבריאות הדגישו כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. ממחים: "זו מוטציה שאף אחד לא יודע מה המשמעות שלה"

משרד הבריאות הודיע הצהריים (שישי) כי לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי בקרב שבים מחו״ל אשר לא חוסנו. המקרים זוהו באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. במשרד הבריאות הדגישו כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

משרד הבריאות חוזר ומדגיש את חשיבות הבידוד לשבים מחו״ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה.

מהמוטציה ההודית נחשבת ל"מוטציה כפולה" ונקראת באופן רשמי "B.1.617". כלי תקשורת אמריקאים דיווחו השבוע כי היא אובחנה לראשונה בסוף חודש מרץ – וכבר התפשטה אל שמונה מדינות לפחות. לפי הדיווחים, כ-70% מהמקרים המאובחנים הם בהודו, 23% בבריטניה, 2% בסינגפור ו-1% באוסטרליה. הדבקות במוטציה זוהו גם בארצות הברית.

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, ציינה כי "יש וריאנטים בלי סוף. זו מוטציה שאף אחד לא יודע מה המשמעות שלה, האם היא מדבקת יותר, אלימה יותר או פוגעת בחיסון. עם זאת, זה משהו חדש שחודר. יכול להיות שאין לזה משמעות, והחשש שלי באופן אישי הוא מהווריאנט הברזילאי. המוטציה הזו לא מוכרת אבל זו לא הסיבה שבהודו הנגיף התפשט יותר. זה צפוי, ומה שמטריד אותי זה שכולם חושבים שכבר אין צורך במסכות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו