אחרי שברח לשטחים: נעצר הערבי שסטר לבחור ישיבה ברכבת הקלה

אחרי שברח לשטחים: נעצר הערבי שסטר לבחור ישיבה ברכבת הקלה

תחילה עצרה המשטרה צעיר שהעלה את הסרטון אך בהמשך התברר כי לא הוא סטר. היום עצרה המשטרה חשוד תושב שועפאט כבן 17 שביצע את המעשה, זאת לאחר פעולות מבצעיות ומודיעיניות לאיתור החשוד המרכזי שמאז נמצא בבריחה. סרטון נראה החשוד סוטר לבחור ישיבה

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ושוטרי מחוז ירושלים הצליחו הודות למאמץ מודיעיני וטכנולוגי של המשטרה לעצור את החשוד בתקיפת נוסע ברכבת הקלה בירושלים, אירוע שתועד והופץ ברשתות החברתיות.

בעקבות סרטון שעלה לפני מספר ימים לרשת החברתית ובו נראה חשוד שסטר לאחד הנוסעים ברכבת הקלה בירושלים נפתחה חקירה במשטרת ישראל ונעשו פעולות מבצעיות ומודיעיניות לאיתור החשוד המרכזי שמאז נמצא בבריחה.

הממצאים העלו שהחשוד ברח לשטחים ולפני זמן קצר הודות למאמץ מודיעיני וטכנולוגי משמעותי הביאו לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז ירושלים למעצרו במעבר קלנדיה שבגזרת עוטף ירושלים. החשוד תושב שועפאט כבן 17 נעצר לחקירת המשטרה.

בהמשך עדכנו במשטרה כי חקירת החשוד הביאה למעצר חשוד נוסף שהועבר לחקירה. "לפני זמן קצר נעצר חשוד נוסף (17, שועפט) המעורב באירוע בו הותקף נוסע ברכבת הקלה לפני מספר ימים והוא הועבר לחקירה ביחידה המרכזית ירושלים", נמסר. מעצר זה מצטרף למעצרו היום בצהריים של חשוד נוסף באירוע, שאותר ונעצר במעבר קלנדיה על ידי שוטרי משמר הגבול ושוטרי מחוז ירושלים.

במשטרה ומג"ב אומרים כי הם ממשיכים לפעול בצורה נחרצת ונחושה למיגור אירועי האלימות תוך שימוש בכלל האמצעים והיכולות שעומדים לרשות השוטרים והלוחמים.

הבוקר פורסם כי בעקבות התופעה בה צעירים ערבים מתנכלים לחרדים ללא עוול בכפם ומעלים את התיעודים לרשת החברתית. מנכ"ל הרשת החברתית 'טיקטוק' בישראל מכתב לשרת התפוצות עומר ינקלביץ בו הוא מגנה בחריפות את טרור הרשתות החברתיות, "ברצוני להבהיר שאנו שותפים לגינוי חריף של פרסומים בהם יש שיח שנאה ואלימות מכל סוג שהוא בפלטפורמה", כתב מנכ"ל הרשת החברתית בישרל אסף שגיא.

מנכ"ל הרשת החברתית ציין במכתבו כי, "אנו פועלים ללא הרף, להסרת תכנים פוגענים ואף למנוע מהם לעלות לפלטפורמה, ונוקטים פעולה של הסרת סרטונים וחסימת בעלי החשבונות המדוברים לצמיתות בעזרת צוות ייעודי לנשוא שמנטר תוכן זה בכל השפות וכולל בשפה העברית".

במכתבו לשרת התפוצות מוסיף אסף שגיא, "בנוגע לסרטונים שציינת – ברגע שהובא לידיעתנו מיידית פתחנו בחקירה מקיפה והסרנו את הסרטונים המדוברים וכן סרטונים נוספים שהוסרו בטרם נצפו. חשבונות אשר הפרו באופן חוזר ונשנה את הכללים נחסמו לצמיתות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture