הליכוד מעלה את החוק לבחירה ישירה לועדה המסדרת

Yonatan Sindel/Flash90

למרות שלא השיגו רוב: הליכוד מעלה את החוק לבחירה ישירה לועדה המסדרת

במסגרת הדיון יוצע מתן פטור מחובת הנחה בין היתר גם לחוק בחירות ישירות לראשות הממשלה אותו מבקשים לקדם בליכוד למרות שעדיין אין רוב לחוק. בליכוד מנסים לגבש רוב לחוק על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר. בימינה אומרים שטרם החליטו כיצד יצביעו

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר יכנס היום (שלישי) את הועדה לדון בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר.

במסגרת הדיון יוצע מתן פטור מחובת הנחה בין היתר גם לחוק בחירות ישירות לראשות הממשלה אותו מבקשים לקדם בליכוד למרות שעדיין אין רוב לחוק. בליכוד מנסים לגבש רוב לחוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה. בימינה אומרים שטרם החליטו כיצד יצביעו.

בתוך כך, הבוקר אמר יו"ר הכנסת, יריב לוין, בשיחה סגורה עם ח"כים חרדים בכנסת כי ככל הנראה סיעתו, הליכוד, תמליץ על בנט לקבל את המנדט. בימינה ביקשו מסער להמליץ על בנט לקבל את המנדט – בצהריים "תקווה חדשה" תקיים דיון בנושא.

מטעם יריב לוין הכחישו את הדיווח ומסרו: "בהמשך לפניות כתבים: הידיעה בה דווח כי יו"ר הכנסת יריב לוין אמר שכנראה הליכוד ימליץ על נפתלי בנט בפני הנשיא – איננה נכונה. הדברים לא נאמרו".

גורמים בימינה טוענים הבוקר שלצד הצעתו הפומבית של נתניהו לבנט להיות ראשון ברוטציה, בפועל נתניהו חותר ומעוניין בבחירות חמישיות ולא בהקמת ממשלה. בימינה טוענים שזה הרושם שקיבלו מהשיחות עם אנשי נתניהו והבהירו להם שלא יאפשרו להם הליכה לבחירות נוספות, אלא יקימו ממשלה עם לפיד, עם צריך, כדי למנוע זאת.

בנוסף לחוק בחירה ישירה תקדם הוועדה פטור מחובת הנחה למספר חוקים נוספים שנויים במחלוקת בהם – חוק ביטול תכנית ההתנתקות, חוק עונש מוות למחבלים, חוק איסור כניסת מסתננים, חוק הגבלת זכות העמידה, חוק מינוי שופטים לעליון, חוק התובע הכללי, חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, חוק פיסקת ההתגברות, חוק פסילת ראיה וחוק ביטול ממשלת חילופים. הועדה צפויה להתכנס בשעה 17:30 בחדר ועדת הכנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו