לראשונה מסיום המבצע: מנהיג חמאס יצא מהבונקר ונראה ברחובות עזה

Abed Rahim Khatib/Flash90

לראשונה מסיום המבצע: מנהיג חמאס יצא מהבונקר ונראה ברחובות עזה

יחיא סינוואר התחבק עם בנו של מח"ט עזה שחוסל, הזרוע הצבאית של חמאס ערכה "תהלוכת ניצחון". במקביל ערכה הזרוע הצבאית של חמאס "תהלוכת ניצחון" והארגון הזהיר את תושבי הרצועה לא לעשות דבר שעשוי לספק מידע לישראל בנוגע לארגון

בפעם הראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות", מנהיג חמאס ברצועהת עזה, יחיא סינוואר, נראה בפומבי ברחבי עזה. זאת למרות האיום של שר הביטחון בני גנץ שהזהיר את סינוואר כי "דמו בראשו", אך כנראה שמנהיג חמאס לא התרגש מהאיום.

סינוואר נראה בפומבי כאשר ביקר היום את משפחתו של מח"ט עזה באסם עיסא, שחוסל בתחילת הלחימה. כזכור, במהלך המבצע בעזה הופצץ ביתו של סינוואר בחאן יונס, וביתו של אחיו מוחמד, מבכירי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. בחמאס אמרו כי סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא שרדו ניסיונות חיסול ישראלים במבצע.

במקביל ערכה הזרוע הצבאית של חמאס "תהלוכת ניצחון", כמנהגה בכל סיום סבב לחמה עם ישראל. בתוך כך, חמאס הזהיר את תושבי הרצועה לא לעשות דבר שעשוי לספק מידע לישראל בנוגע לפעילות באזורים הסגורים שהותקפו, כ"מטרו חמאס", מבנים אסטרטגיים ומפעלי ייצור. מדובר, בין היתר, באיסור לצלם את אותם אזורים.

היום מסר נג'י סרחאן, בכיר משרד העבודות והשיכון בעזה, כי מהערכה ראשונית שערך משרדו עולה שהנזק מסבב הלחימה האחרון ברצועה נאמד ב-150 מיליון דולר. סרחאן אמר כי יותר מ-2,000 בתי מגורים הושמדו לחלוטין בתקיפות צה"ל, בעוד יותר מ-15 אלף נוספים ניזוקו.

הוא הוסיף כי ארבעה מסגדים, עשרות משרדי משטרה ומפעלים באזור התעשייה בעזה נחרבו או ניזוקו. מפקד המשטרה בעזה מחמוד סלאח טען כי כמעט 300 פצצות ששיגרה ישראל לא התפוצצו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כֻּל כַּלְבּ בִּיגִ'י יוֹמוֹ

שפן פחדן יצא מהמאורה שלו
מסתתר מאחורי ילדים ונשים

זה שיך למדור שיריים…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו