הסתיימה פגישת ביידן-פוטין: "סיכמנו על החזרת השגרירים"

ביידן ופוטין נועדו במשך כשלוש וחצי שעות בפסגה בז'נבה שהוגדרה טעונה בין נשיאי ארה"ב ורוסיה. זאת ברקע תקפות הסייבר הרוסיות, איומי מוסקבה על אוקראינה. בצאתו מהפגישה סימן ביידן באגודלו ובמשלחת הרוסית אומרים: "היה די מוצלח"

הפגישה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בז'נבה הסתיימה הערב (רביעי) אחרי כשלוש וחצי שעות. גורם אמריקני רשמי מסר כי השיחות ננעלו ב-18:05 (שעון ישראל), שעה קלה אחרי שביידן ופוטין סיימו את פגישתם המצומצמת והחלו פגישה מורחבת, שבה הצטרפו אליהם בכירים נוספים בממשליהם.

בצאתו מהפגישה נראה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסמן באגודלו, כמו לאות הצלחה של הפגישה, ומקור במשלחת הרוסית אמר כי השיחות היו "די מוצלחות".

הנשיא הרוסי הצהיר בפני התקשורת כי הוא ונשיא ארה"ב ביידן הסכימו כי שגריריהם צריכים לחזור לתפקידם ולחדש את תפקידם הדיפלומטי. החלטה זו מגיעה לאחר ששגריר רוסיה בארה"ב, אנטולי אנטונוב, ושגריר ארה"ב ברוסיה, ג'ון סאליבן, נאלצו לשוב לארץ מולדתם למשך כמה חודשים בשל המתיחות בין שתי המדינות.

פוטין הצהיר כי השיחות היום היו "בונות", וכי לא נרשמה במהלכן עוינות בין הצדדים. הוא ציין כי שני הצדדים הפגינו רצון להבין זה את זה. הנשיא הרוסי הוסיף כי סיכם עם ביידן שמשרדי החוץ של ארה"ב ורוסיה יתחילו לנהל שיחות בנוגע להמשך היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

פוטין סיפר כי השניים דנו בפגישתם גם בסוגיית הנשק הגרעיני, בעימותים מזוינים המתנהלים באזורים שונים בעולם, בסחר, בשליטה בחוג הארקטי – ובסוגיית אוקראינה, בעלת בריתו של המערב שאיתה מסוכסך הקרמלין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture