פרופ' נחמן אש. צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות: "התו הירוק נועד למנוע נקיטת צעדים קשים יותר"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קיים היום מסיבת עיתונאים במהלכה נדרש לתקנות הקורונה החדשות: "אנו מפעילים את התו הירוק על מנת להימנע מצעדים קשים. החיסונים הם הפתרון להתמודדות עם התחלואה, אני קורא למי שלא התחסן - לצאת ולעשות זאת כעת"

לאחר החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט בשבוע שעבר להרים את רף הסנקציות נגד אלו שבחרו שלא להתחסן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ערך היום (ראשון) תדרוך לעיתונאים, במהלכו אף ענה על שאלות.

כזכור, ראש הממשלה בנט הודיע כי התו הירוק חוזר במלואו, כך שלמקומות שיידרשו תו ירוק ייכנסו רק מחוסנים או מחלימים, או אדם שיציג בדיקת קורונה שלילית שתבוצע על חשבונו.

בישראל ישנם כמיליון איש ואישה הזכרים להתחסן, אך בחרו שלא לעשות זאת לפי שעה. גם לאחר דבריו החריפים של בנט, לא נרשמה התנפלות רבתי על מוקדי החיסונים, בלשו המעטה: רק כ2,000 איש נוספים התחסנו.

במסיבת העיתונאים אמר פרופ' אש כי "אנו מפעילים את התו הירוק על מנת להימנע מצעדים קשים. מי שעדיין לא התחסן – אני קורא לו לעשות זאת. החיסונים – הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם התחלואה."

"אנו בוחנים את סוגיית המנה השלישית כבר זמן רב. ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה ביעילות החיסונים, נשקול את מתן המנה השלישית".
ומה לגבי מחוסנים שנדבקו בקורונה: "נכון לעכשיו זה לא קשור לגיל מסוים באופן ספציפי, יש הידבקות בכל הגילים. מי שמאושפז במצב קשה הם ברובם מבוגרים יותר ועם מחלות רקע".
בהתייחסו למתווה משרד החינוך שפורסם מוקדם יותר אודות התכנית לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, אמר אש כי הנושא נמצא בדיונים וטרם הושגו הסכמות בנושא.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו