המרדף נמשך: התפרעויות של פלסטינים ביו"ש, תגבור כוחות ועוצר יציאות

פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון במספר מוקדים ביו"ש ויידו אבנים בירושלים ובחברון • הלילה האירועים היו רגועים יותר מאלה של אתמול • בצה"ל מעריכים כי ששת המחבלים התפצלו וחלקם הגיעו לשטחי הרשות הפלסטינית


‏כוחות גדולים של צה"ל במחנה הפליטים שועפאט בירושלים

גם הלילה (בין רביעי לחמישי) נמשכו ההתפרעויות של פלסטינים במספר מוקדים ביו"ש כשברקע נמשך המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה. הפלסטינים מוחים על שינוי תנאי כליאת האסירים הביטחוניים בעקבות המחדל החמור.

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים למרדף ארוך אחר ששת האסירים הביטחוניים שברחו, מרדף שימשך ימים ואפילו שבועות. ההערכות במערכת הביטחון מדברות על כך שהאסירים מפוצלים, ולפחות חלקם כבר הצליחו לחצות מישראל לשטחי יו"ש.

כמו כן, בישראל מעריכים כי האסירים מקבלים סיוע הן מערביי ישראל והן מפלסטינים ביו"ש. לאור הערכות אלו, בצה"ל החליטו על תגבר כוחות בשטח והוחלט כי לוחמים המשרתים ביהודה ושומרון לא יצאו לביתם בשבת הקרובה. עד כה עצרו כוחות הביטחון בעקבות המקרה כמה פלסטינים בודדים, בעיקר בני משפחה של האסירים שנמלטו.

בהפרות הסדר שנמשכו גם הלילה במוקדים השונים השתתפו עשרות פלסטינים. בשער שכם יידו אבנים על אוטובוס. לא היו נפגעים. בחברון התקיימו גם כן הפרות סדר שכללו יידוי אבנים על חיילים. באחד המקרים לוחם צה"ל תועד כשהוא "תופס על חם" את הפלסטיני שיידה אבנים. כמו כן, הפגנה התקיימה גם ברמאללה.

המשטרה הודיעה אמש כי הוחלט להעלות את רמת הכוננות בכל רחבי הארץ לרמה אחת לפני הגבוהה ביותר בשל חשש מהסלמה ביטחונית. אתמול התפרס גדוד שלישי של צה"ל לאורך קו התפר באזור צפון השומרון והגלבוע, כדי לשבש אפשרות למעבר המחבלים לשטחים, למרות ההערכה כי לפחות חלקם כבר הצליחו לחצות לגדה.

בנוסף, נערכים במשטרה להעניק סיוע מבצעי לשב"ס במקרה שהפרות הסדר בבתי הסוהר יצאו משליטה. "ניידות בתחנות הסמוכות לבתי הכלא נמצאות בכוננות ויוקפצו במידת הצורך", הבהירו במשטרה. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים אינם בתנועה אלא שוהים במקום מסתור. לדברי בכיר, "מדובר במלחמת מוחות. ברגע שהאסירים הנמלטים לא מייצרים חתימה בשטח, זאת אומרת שהם עומדים במקום, לא מתקדמים, ולכן צריך הרבה סבלנות".

"אנחנו צריכים להיות מספיק חדים ועירניים לגלות את הטעות הראשונה שהם יבצעו, ולא משנה אם הם התפצלו או לא. אנחנו מעריכים שהם רוצים להרוויח זמן כדי לחכות שהיקף החיפושים יצטמצם". עוד אמרו גורמי הביטחון כי "למרות הניסיון רב השנים של זכריה זביידי ושאר האסירים בהתנהלות כמבוקשים ושמירה על פרופיל נמוך, מזג האוויר משחק לרעתם. הם לא יוכלו להסתתר הרבה זמן, לא ביער ולא במבנה, כי הם חייבים מזון ומים בחום הזה. הם יהיו חייבים להוציא את הראש החוצה, ולכן זה עניין של זמן עד שנתפוס אותם".

ארגון הטרור חמאס פרסם מוקדם יותר קריאה ל"יום זעם" מחר של הפלסטינים בתור הגנה על האסירים בבתי הכלא בישראל. זאת על רקע בריחתם של ששת האסירים מכלא גלבוע השבוע והמהומות בבתי הסוהר אתמול. במערכת הביטחון חוששים ממהומות בהר הבית וביו"ש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture