David Cohen/Flash90

אסון מירון: נציגי המשטרה "לא זכרו" אם היו מצלמות וההודעות נמחקו

עוזרת מפקד מחוז צפון במשטרה העידה כי הפעילו עליהם לחץ מלשכת דרעי, אך לדבריה היא החליפה טלפון והגיבוי לא פעל מאה אחוז • האחראי על החפ"ק המשטרתי "לא זכר" אם יש מצלמות, ואז הסביר מדוע הרחפן לא צילם בזמן אמת

וועדת החקירה הממלכתית לחקירת אסון מירון ממשיכה לגבות עדויות. היום (שני) העידה רפ"ק לירז אמנו, עוזרת מפקד מחוז הצפון העידה כי קיבלה פניות חוזרות מכיוונו של שר הפנים דאז, אריה דרעי, בהן אנשיו דחקו בה שוב ושוב לכנס בהקדם דיון פנימי במשטרה לגיבוש מתווה לקיום האירוע – כביכול בשם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים באותה עת אמיר אוחנה.

"יום לפני הישיבה במירון עוזר שר הפנים פנה אליי ואמר לי בשיחת טלפון, עד השעה 14:00 צריך לקיים דיון ולהציג מתווה מסודר כדי לאשר את ההילולא. הוא ציין בפניי שהתקיים דיון במשרד לביטחון פנים, שם החליט השר לקיים דיון ולאשר את ההילולא".

עם זאת, כאשר התבקשה להעביר את ההודעות שקיבלה בוואטסאפ משבועיים לפני ההילולא עד 5 ימים אחרי האסון הנוראי, הגיבה: "אין לי שום בעיה להעביר, רק אציין שהחלפתי מכשיר והגיבוי לא פעל במאה אחוז".

לאחר מכן העיד מפקד תחנת המשטרה של כפר כנא, אופיר שמול, מי שהיה ראש המנהלת להכנות למירון ובאירוע עצמו היה אחראי על החפ"ק המחוזי, שסיפר כי המשטרה עורכת מידי שנה הערכות מצב ומתכננת בצורה טובה יותר את ההילולה. "אם בעבר היו מגיעים רכבים עד להר עצמו וחוסמים את התנועה, היום כל זה לא קיים".

כאשר נשאל כיצד הצליחו להגדיל את מספרי המשתתפים במעמדי ההדלקות השיב, "הצליחו להרחיב את שטח ההר, לצמצם את מתחם המשפחות, ואפילו לסלק טריבונות שאפשרו את הפחתת הצפיפות". עם זאת, זה לא פותר את בעיית הצפיפות. "זה אמור לרווח קצת את המקום. לומר שזה פותר את הכול? ממש לא".

בהמשך נשאל מה הם עושים במקרה של אר"ן (אירוע רב נפגעים), כיצד הם נערכים לכך מראש: "נעשו המון פעולות להיערך למצב שכזה, כולל מערכות כריזה בשפות שונות שיועדו רק למצבי חירום, וכולל תרגול ועשיית תוכנית מפורטת של כלל גופי ההצלה, מד"א, כב"א ומשטרה לאירוע חירום. יצרנו דרכים שהפכו לחד סטריים כדי שיהיה מקום לצאת, כמו למשל דרך בורמה".

במהלך העדות שלו סיפר, "היו לנו ארבעה רחפנים, בלון תצפית ומסוק שפעלו לאורך כל המרחב". אך כאשר נשאל האם היה רחפן מעל ההדלקה המרכזית על גג הציון של האדמו"ר מבאיאן ענה: "אני לא ממש זוכר". חבר הוועדה האלוף שלמה ינאי תקף אותו: "אתה לא זוכר, או שלא היה?".

שמול הסביר כי "בעניין הרחפן, הוא לא יכול בכל מקרה לפעול מעל אנשים, בגלל נושאי תעופה, ולכן גם באסון עצמו לא הצלחנו למצוא את מקום האסון במצלמות".

בהמשך ענה כיצד נודע להם על האסון. "זה התחיל בדיווח של נציג מד"א שנמצא איתנו בחפ"ק שיש ארוע עם נפגעים בנקודה מספר 41. ניסינו להתמקד עם המצלמות לעבר הנקודה ולא ראינו משהו חריג, לצד המשך הדיווחים מגורמים נוספים על קיומו של האירוע".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בעיות זיכרון.. בעיות ראייה..
שיכלו להיבדק זה מדאיג כבר..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו