Olivier Fitoussi/Flash90

פרוייקטור הקורונה: "עוד לא יצאנו מהגל הרביעי; בקרוב נראה ירידה גם בחולים הקשים"

לגבי הקלות בהנחיות הקורונה, הוסיף זרקא כי כרגע לא נמצאות הקלות על הפרק, ואין תכנון לכינוס קבינט הקורונה לדיון בכאלה. לדבריו, ביטול התו הירוק לא נמצא על שולחן הדיונים. "בהדרגה נראה הקלות ונחזור לשגרת חיים"

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר היום (שני) כי במשרד הבריאות "מאוד אופטימיים כשאנחנו רואים ירידה במספר החיוביים ובאחוז החיוביים לקורונה. עוד לא יצאנו מהגל הרביעי, אבל מעריכים שבקרוב נראה ירידה גם בחולים הקשים ובמונשמים". זרקא הוסיף: "למדנו מהגל שלישי שלא לצאת מהר. הנחת העבודה שלנו היא שככל שיש תחלואה בעולם ווריאנטים חדשים אנחנו צריכים לראות איך להרחיק את הגל החמישי".

לגבי הקלות בהנחיות הקורונה, הוסיף זרקא כי כרגע לא נמצאות הקלות על הפרק, ואין תכנון לכינוס קבינט הקורונה לדיון בכאלה. לדבריו, ביטול התו הירוק לא נמצא על שולחן הדיונים. "בהדרגה נראה הקלות ונחזור לשגרת חיים".

פרוייקטור הקוורנה זרקא פירט את פיילוט הכיתה הירוקה ואמר כי "אנחנו רוצים לדאוג שאין הרבה הדבקות מבחינה בריאותית. אני מקווה שבשבוע הבא נרחיב את המתווה לגני הילדים. קודם נסיים את הפיילוט בקרב תלמידים ואז נמשיך לגנים. יש לנו מספיק ערכות אנטיגן, כל בית ספר יקבל 30% ערכות מתלמידי בית הספר". לשאלה מדוע הפיילוט לא כולל את שעות אחר הצהריים ענה פרוייקטור הקורונה כי "אחרי שנסכם את הפיילוט נאפשר לילדים לצאת מהבידוד שם אחרי הצהריים, אך לא ניתן להם ללכת לאירועים גדולים".

פרופ' זרקא אישר כי במשרד הבריאות רכשו את החיסון לקורונה של אסטרהזניקה ואמר כי "הוא כבר נמצא בארץ, ובימים הקרובים נעביר מנות שלו לבתי החולים. ההנחייה שלנו תהיה שרופא המשפחה יחליט אם להמליץ למטופל על החיסון. המטרה היא לאפשר למי שפיתחו תופעות לוואי מהחיסונים של פייזר או מודרנה, ולא יכולים לקבל חיסון שני או שלישי – לקבל חיסון של אסטרהזניקה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו