Yonatan Sindel/Flash90

באופן חסר תקדים: דחייה צפויה בבחירת שופטים לבית משפט העליון

אחרי שכבר מינה שופט אחד בלי אישור הוועדה, כמינוי "זמני" בלבד למרות שהנוהל הופסק לפני 15 שנה, שר המשפטים גדעון סער צפוי למנות כך שופטים נוספים ולדחות את בחירת ארבעת השופטים הקבועים בשלושה חודשים, בשל המחלוקות

בחירת ארבעת השופטים החדשים לבית המשפט העליון צפויה להידחות לפחות בשלושה חודשים, על רקע חוסר ההסכמה בין חברי הוועדה לבחירת שופטים – כך פורסם לראשונה היום (ראשון) על ידי טובה צימוקי באתר ווינט.

לפי הדיווח, ההערכה הגוברת בצמרת מערכת המשפט היא שיו"ר הוועדה, שר המשפטים גדעון סער, וכן נשיאת העליון אסתר חיות, מתכוונים לפתוח מחדש את רשימת המועמדים לבית המשפט העליון.

הרשימה מונה עתה 24 מועמדים, וסער וחיות מתכוונים לאפשר לחברי הוועדה להציג מועמדים נוספים – כאשר בינתיים, השר סער והנשיאה חיות יבחרו למנות שופט נוסף לעליון כמינוי זמני "בפועל", נוסף לשופט שאול שוחט שמונה לשופט זמני בעליון בחודש שעבר.

מינוי שופטים זמניים לעליון, לפרק זמן קצוב של חצי שנה, הוא נוהג שהופסק כבר לפני 15 שנה, כיוון שמדובר במהלך שעוקף את הוועדה לבחירת שופטים. מי שביטל את הנוהל הזה, שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, טען כי הוא פוגע גם בעצמאות השפיטה, מאחר שהשופטים מעוניינים לרצות את מי שיחליט אם המינוי יהפוך לקבוע.

אך כעת, גדעון סער שהבטיח לדאוג לשיפור מערכת המשפט, מחזיר את הנוהל הישן הפוגע בעצמאות השיפוטית ומחזיר את השליטה לידי מערכת המשפט, ואף מתכנן להרחיב את המהלך וזאת במקביל למחלוקת שלו עם נציגי הימין בוועדה אודות זהות השופטים שייבחרו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו