Yossi Zamir /Flash90

קהילות החסידים ייחדו 'שבת טהרנו' לחיזוק נגד פגעי הטכנולוגיה

ביוזמת 'ועד קהילות הקודש': בכינוס רבני הקהילות לפני כשבועיים הוחלט כי כל קהילה וקהילה מקהילות הקודש תייחד אחת מהשבתות הקרובות תחילת ימי השובבי"ם להעמקת המודעות לנושא החשוב להתחזק מול נסיונות ופגעי הזמן בדור האחרון • בחלק מהקהילות כבר הודיעו על עריכת 'שבת טהרנו' בשבת הקרובה ובשבת הבעל"ט עם תחילת ימי השובבי"ם

כלל קהילות החסידים בארץ ובעולם, ייחדו את אחת מארבעת השבתות הקרובות החל משבת פר' ויחי לביצור חומות הדת והשמירה על נפשותינו ונפשות צאצאינו, באמצעות חיזוק ההישמרות מפגעי הטכנולוגיה, שסכנותיה הולכות ומתחדשות כל העת, להתחזק מול נסיונות ופגעי הזמן בדור האחרון וסכנת הכלים הטכנולוגיים למיניהם.

זה שנים שהציבור החרדי נלחם על טהרתו כנגד הכלים המשחיתים, מתוך הבנה וידיעה שסכנתם עלולה להמיט אסון רוחני של ממש על הדור היל"ת. לשם מאבק קדוש זה, הקימו רבני קהילות החסידים בעידודם ובברכתם של מרנן ורבנן האדמו"רים שליט"א את 'ועד קהילות הקודש'. לפני כשבועיים, התכנסו כלל רבני הקהילות למעמד רב רושם בעיר התורה והחסידות בני ברק, במהלכו החליטו הרבנים לייחד את השבתות הקרובות משבת פר' ויחי הבעל"ט – תחילת ימי ה'שובבי"ם', בה צריכים כולנו להתעורר בתשובה בכל העניינים, ובעיקר בסכנה הרוחנית המאיימת על כולנו, הטכנולוגיה המתקדמת, האינטרנט לסוגיו וכלי משחיתיהם שכבר רבים חללים הפילו בכרם ישראל, לדאבון הלב, לקיים חיזוק והתעוררות רבתי לעמוד על נפשנו, כאשר כל קהילה תייחד לכך את השבת הנוחה לבני הקהילה.

ביום חמישי שעבר נערכה אסיפת קודש לכלל עסקני וועדות הרבנים מכל הקהילות, לדון יחד ולטכס עצה אודות הרעיונות ודרכי הפעולה האפשריים ולעבוד כתף אל כתף למען מטרה חשובה ונעלה זו. בכינוסים לשם שמים שיתקיימו נגד פגעי הטכנולוגיה, יישאו דברים הרבנים הגאונים שליט"א בכל קהילה וקהילה בגודל האחריות, בחומר האיסור והסכנות הכרוכות בכלי הטכנולוגיה השונים והמשונים שאינם מסוננים על ידי ועד מיוחד לענייני תקשורת שע"י הקהילה. הרבנים ירחיבו בדברים למה דבר זה נוגע לכל אחד ואחד מאתנו, הן מצד בני המשפחה, והן מצד עצמו, וזה יכול לקרות לכל אחד ואחד, וכפי שהתבטאו גדולי ישראל בעבר, כאשר רוב האברכים נכנסים לזה מבלי שישימו לב ומגיעים לדברים הכי גרועים בעולם ועוברים את העבירות החמורות בתורה.

בכינוס המיוחד הוחלט כי יופקו חומרי הסברה וכן כל קהילה תשתף את האחרות באמצעים שהיו לתועלת אצלה. במהלך השבתות הללו, ימסרו רבנים ואישי חינוך דרשות בהיכלי התורה והתפילה בעניין, וכן מוסדות הלימודים ייחדו את אחד מימי השבוע להחדרת חומר הדבר בצעירי הצאן. עיקר ומטרת הכינוסים האלו הינם להדגיש עד כמה חשוב ונחוץ דבר זה לטובת עתידנו ועתיד צאצאינו. בתקווה שכל מי שישמע את הדברים יקבל על עצמו מיד לתקן מעשיו ולשנות דרכיו להתנהג כראוי וכיאות ברוח התורה והחסידות, ונתחזק בכל הכוחות לא לתת טרף למשחית אלא להישמר מכל וכל בענין זה ולהתרחק ממנו כמטחווי אש.

בימים הקרובים יפרסמו את המועד בו החליט כל קהילה וכל קהילה לקיים את השבת המיוחדת, ונדווח עליו בעז"ה. יערה ה' עלינו רוח טהרה ממרום, לבער את המשחית מבתינו והיה מחננו קדוש, השי"ת יעזור שמכינוסי החיזוק וההתעוררות האלו, יתרבה כבוד שמים וכבוד החסידות ויתרומם קרן התורה וישראל עדי נזכה לגאולה שלמה. אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו