עשרות ליוו: הצדיק שחילק סוכריות ובשמים בשכונת גאולה הלך לבית עולמו

המנוח רבי משה זאדה ז"ל היה דמות מיוחדת. במשך שנים רבות הוא היה מסתובב בשכונת גאולה בירושלים ומחלק בשמים וסוכריות לעוברים ושבים. אמש הוא הלך לבית עולמו ורבים חלקו לו כבוד אחרון

ברוך דיין האמת: עשרות בני אדם תושבי שכונת מאה שערים וגאולה בירושלים ליוו אמש למנוחת עולמים את ר' משה זאדה ז"ל אשר היה דמות מוכרת מאוד בשכונת גאולה ומאה שערים בירושלים במשך עשרות שנים זאת לאחר שהוא הסתלק לבית עולמו והוא בשנת התשעים ושלוש לחייו.

המנוח רבי משה זאדה ז"ל היה דמות מיוחדת. במשך שנים רבות הוא היה מסתובב בשכונת גאולה בירושלים ומחלק בשמים וסוכריות לעוברים ושבים. כשהוא היה מחלק סוכריות לילדים הוא היה מבקש לשמוע את הברכה ואחר כך היה עונה "אמן" בכוונה עצומה.

לפני שנים רבות הוא פתח חנות פלאפל בשכונת גאולה בירושלים ונזקקים רבים זכו לאכול אצלו חינם וללא תשלום. הרב משה היה דמות מהדור הקודם שהקדיש את כל סדר יומו לתפילות ולעבודת השם טהורה באין רואים.

מכריו מספרים כי הוא היה דמות מסקרנת במיוחד לאור העובדה שהוא לא פספס אף יום ממנהגו הקבוע לחלק בשמים וסוכריות, "זה היה נראה כאילו יש לו עניין רציני בזה. כל יום הוא היה מחלק לנו סוכריות ובשמים ומבקש לשמוע את הברכות. גם לחיילים הוא נהג לחלק כמה פרוטות לצדקה".

אמש הוא הלך לבית עולמו כשהוא מותיר אחריו צאצאים רבים ההולכים בדרך התורה והמצוות. במסע ההלוויה שנערכה אמש השתתפו עשרות ממכריו שליוו אותו בדרכו האחרונה בבית ההלוויות סנהדריה בירושלים שם הוא נטמן למנוחת עולמים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה אלפי ברכות ואמנים זכה וזיכה את הרבים, זכות הרבים תגן בעדו.
תנצבה

זכה לנכדים ת"ח עצומים אחד מהם הרב משה חיים בן יהוידע שליט"א

לימוד משנה לעילוי נשמתו
שִׁמְעוֹן הַצַּדִּיק הָיָה מִשְּׁיָרֵי כְנֶסֶת הַגְּדוֹלָה. הוּא הָיָה אוֹמֵר, עַל שְׁלשָׁה דְבָרִים הָעוֹלָם עוֹמֵד, עַל הַתּוֹרָה וְעַל הָעֲבוֹדָה וְעַל גְּמִילוּת חֲסָדִים (אבות פרק א משנה ב).
*
אֵל מָלֵא רַחֲמִים, שׁוֹכֵן בַּמְּרוֹמִים,
הַמְצֵא מְנוּחָה נְכוֹנָה, עַל כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה,
בְּמַעֲלוֹת קְדוֹשִׁים וּטְהוֹרִים, כְּזוֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים,
אֶת נִשְׁמַת מֹשֶׁה [זאדה, בֶּן …] שֶׁהָלַךְ לְעוֹלָמוֹ,
בַּעֲבוּר שֶׁלָמְדוּ מִשְׁנָה [וְשֶׁנָדְבוּ צְדָקָה] בְּעַד הַזְכָּרַת נִשְׁמָתוֹ,
בְּגַן עֵדֶן תְּהֵא מְנוּחָתוֹ
לָכֵן בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים,
וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ.
יְיָ הוּא נַחֲלָתוֹ,
וְיָנוּחַ בְּשָׁלוֹם עַל מִשְׁכָּבוֹ, וְנֹאמַר אָמֵן

משה בן אסתר טעימים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו