טרגדיה בבית החולים סורוקה: שני ילדים בני 6 נפטרו לאחר שחלו בקורונה

Olivier Fitoussi/Flash90

טרגדיה בבית החולים סורוקה: שני ילדים בני 6 נפטרו לאחר שחלו בקורונה

שניהם עם מחלות רקע מורכבות וקשות, מצבם התדרדר בימים האחרונים. מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה:״מדובר במקרים קשים של ילדים עם מחלות רקע מורכבות שנדבקו בקורונה ומצבם הוחמר בשל הנגיף"

שני ילדים בני 6, שניהם עם מחלות רקע מורכבות וקשות, חולי קורונה, נפטרו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים. מצבם התדרדר בימים האחרונים והם נפטרו לצערנו ממחלתם.

ד״ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה אמר כי ״מדובר במקרים קשים של ילדים עם מחלות רקע מורכבות שנדבקו בקורונה ומצבם הוחמר בשל הנגיף". לדבריו, "חשוב לחסן ילדים כדי להמנע מהדבקה ומתחלואה קשה. בשל קצב ההדבקה המואץ, החשש שלנו הוא שנתחיל לראות ילדים ללא מחלות רקע שמצבם עלול להסתבך כתוצאה מהנגיף״.

בתוך כך, במחלקת הקורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה מאושפזים כעת 10 מטופלים, מתוכם 8 במצב קשה. נערה בת 17, חולת קורונה שהייתה מאושפזת במצב קשה ונתמכה נשימתית, שוחררה מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים.

על פי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 307 חולי קורונה, עשרות מהם אושפזו אתמול. מנתוני משרד הבירות עולה כי 134 מהחולים מאושפזים במצב קשה, גם פה מדובר בעלייה לעומת הנתון אתמול. 41 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו