"אי אפשר להיכנס לסגר": שר הבריאות הנחה לקצר את הבידוד לחמישה ימים בלבד

לאחר שחצי מיליון ישראלים נמצאים בימים אלו בבידוד, או כי נדבקו או כי נחשפו למאומת קורונה - במשרד הבריאות מבינים כי ישראל נכנסה למעשה לסגר. בעקבות כך הנחה הורביץ לקצר את ימי הבידוד. מתי תיכנס ההחלטה לתוקף?

לאחר שרה"מ בנט הבהיר כי הוא אינו שולל, ולאחר שמשרד הבריאות בוחן את האפשרות כבר במשך שבוע – הערב (ראשון) הנחה שר הבריאות ניצן הורביץ את מנכ"ל משרדו פרופסור נחמן אש ואת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס לקצר את ימי הבידוד לחמישה ימים בלבד. כך דווח ב'חדשות 12'.

הקיצור יחול גם על מאומתים וגם על אלו שנחשפו למאומתים. ההחלטה תגובש ביומיים הקרובים ואז תאושר. הסיבה להחלטה הדרמטית נעוצה בכך שכבר היום ישנם רבע מיליון חולים מאומתים לקורונה בישראל ועוד רבע מיליון מבודדים – מספרים שרק צפויים לעלות.

בנוסף, במשרד הבריאות ביצעו מחקרים וגילו כי ההחלמה מזן האומיקרון מהירה הרבה יותר מהחלמה מזן הדלתא, ולכן לא הגיוני שימי הבידוד יהיו ארוכים יותר על אף שההחלמה מהירה יותר.

והסיבה העיקרית: במשרד הבריאות מבינים שאי אפשר לשתק את המשק ולהגיע למצב של סגר כמעט בפועל, ואי אפשר גם לשתק את מערכת החינוך. לכן המתווה יחול גם על תלמידי בתי הספר והגנים, ומדובר בבשורה מעולה להורים שימי הבידוד כעת יתקצר לילדיהם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוצים את הכסף שלנו אין בעיה שידבקו שימותו רק חלילה שלא יפסיקו לעבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו