Yonatan Sindel/Flash90

מפלה לקואליציה: חוק הגיוס נגד לומדי התורה נפל בקריאה ראשונה

מדובר במכה קשה לקואליציה, לאחר שניסתה לקדם את החוק ובכל זאת הוא לא עבר. חוק הגיוס נפל בעקבות כך שהיה לו תיקו - 54 חברי כנסת הצביעו בעד ו-54 חברי כנסת הצביעו נגד. באופוזיציה חגגו את הניצחון

שר הביטחון בני גנץ הציג מוקדם יותר הערב (ראשון) את הצעת החוק שלו לגיוס בני הישיבות. החוק, שעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת – עורר את זעמם, ובצדק, של חברי הכנסת החרדים.

לאחר הצבעה, חוק הגיוס לא עבר בתיקו של 54 בעד ו-54 נגד. רע"מ הצביעה בעד על אף מחשבה של המפלגות החרדיות כי דווקא הח"כים הערביים יצביעו נגד החוק. עם זאת, ח"כ ג'יידא רינאווי זועבי ממרצ הצביעה נגד חוק הגיוס – בניגוד למשמעת הקואליציונית. ח"כ עמיחי שיקלי לא השתתף בהצבעה.

מוקדם יותר עלה לנאום יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי במליאה, ותקף את רע"מ ואת ח"כ מנסור עבאס על כך שיצביעו בעד החוק. "חוק הגיוס, חוק פוליטי, שכל מטרתו להפלות בין לומדי תורה. אני פונה לחברי רע"מ, אין לכם זכות מוסרית להחליט על יהודים וחרדים מיר ישרת בצבא ומי לא! זה קו אדום! אם תרימו יד בעד חוק הגיוס, לא נרפה מכל פעולה אפשרית בבג"צ בשביל שיגייסו ערבים לצבא".

‏לפי דיווחים, לאחר נאומו ניגש דרעי למנסור עבאס בפארסה בצעקות: "תדע, אם אתה מצביע בעד חוק הגיוס, אתה קונה לעצמך את גדול האויבים של המגזר הערבי. לא אנוח ולא אשקוט עד שכל הערבים יתגייסו".עבאס: "אבל זה חוק טוב לחרדים". דרעי: "תתבייש לך, אתה תגיד לנו מה טוב ומה לא?".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יצחק פינדרוס מיהדות התורה לא נוכח כלומר הצביע בעד בושה וחרפה ממש קידש שם שמים

הוא חולה מאומת, איך יצביע?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו