השלכות הקיצוצים בביטחון: מאות עובדים מהצפון יפוטרו

הקיצוצים במשרד הביטחון משליכים על חיי עשרות אנשים | 150 עובדי מפעלים בטחונים בצפון בסכנת פיטורין | משרד הבטחון מבטל הזמנות ייצור

100 מעובדי המפעלים הביטחוניים באזור קריית שמונה, פוטרו במהלך החודשים האחרונים מעבודתם. 150 נוספים צפויים אף הם לקבל הודעת פיטורין. הבוקר (רביעי) התאספו עשרות עובדים להפגנה בפתח העיר הצפונית במחאה על כך. הפועלים, לבושי בגדי עבודה, חסמו את כביש 90 לתנועה וצעקו בפנייה לשרים ולחברי הכנסת "רוצים עבודה".

קרא עוד:

[postim]

הם לא ביקשו מתנות חינם וגם לא תנאי לוקסוס. הם בסך הכל רוצים לעבוד. הקיצוצים, כך מסתבר, ישלחו רבים מהם הביתה, הישר למעגל האבטלה. הפיטורים צפויים לדברי הנהלת המפעלים בשל הקיצוצים בתקציב פרויקט טנק המרכבה. הקפאת ההזמנות של משרד הביטחון ממפעלים "סימט", "אחים סאינה", "בלובשטיין תעשיות", "קשת", "אבימור" ו"אלקטרו תעשיות" הובילה לסגירת קווי ייצור. כל עובדי אותם מפעלים הם כמובן תושבי קריית שמונה והסביבה.

נציג ההסתדרות, שעמד אף הוא על הכביש יחד עם המפגינים, צעק לתוך המגפון: "לפני שנחזור למצוקה תעסוקתית ואנשים ייאלצו לעזוב את קריית שמונה, הממשלה צריכה להתכנס ולייצר עבודה לקריית שמונה". גם ראש העיר נסים מלכה הגיע לחתמוך. "הצלחה שלכם היא הצלחה שלנו. אנחנו צריכים לומר למשרד הביטחון להעביר הזמנות למפעלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו