כעבור 112 ימים בלי נגיד: מונתה "נגידה" לבנק ישראל

לאחר שעברו על בנק ישראל 112 ימים בלי נגיד, החליטו ראה"מ ושר האוצר למנות את מי שמילאה את מקומו של הנגיד פישר, מאז פרישתו בסוף חודש יוני - ד"ר ק. פלוג לנגידת בנק ישראל.

היום (א') החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר האוצר יאיר לפיד למנות את מי שמילאה את מקומו של הנגיד פישר, מאז פרישתו בסוף חודש יוני – ד"ר ק. פלוג לנגידת בנק ישראל.

קרא עוד:

[postim]

במהלך החודשים החרונים התנגד נתניהו למינויה של פלוג לנגידת הבנק, חרף המלצת פרופ' סטנלי פישר – הנגיד הקודם. עומת זאת שר האוצר יאיר לפיד, תמך בה על לאחרונה שאז החל לתמוך במינויו של צבי אקשטיין.

בהודעה משותפת של נתניהו ולפיד אמרו כי הם התרשמו מתפקודה של פלוג בחודשים האחרונים, בעת שעמדה בראשות בנק ישראל, "אנו בטוחים שהיא תמשיך לסייע בהצעדת כלכלת ישראל ולהגיע להישגים נוספים למול הטלטלות הכלכליות העולמיות".

במהלך השבוע החולף, קיימו נתניהו ולפיד פגישות חוזרות ונשנות בהקשר למינוי נגיד לבנק, בין השאר נפגשו השניים בליל יום רביעי, ביום שישי בבוקר, ואתמול במוצאי שבת.

המועמדים שהתחרו לתפקיד הנגיד: פרופ' צבי אקשטיין, מי שהיה בעבר המשנה לנגיד בבנק ישראל ווכיום משמש כמרצה לכלכלה במרכז הבינתחומי בהרצליה. ויקטור מדינה, שהיה בעבר מנכ"ל בנק המזרחי וכן מנכ"ל האוצר. פרופ' מריו בלכר, ששימש בעבר כנגיד ארגנטינה, וכיום יועץ בכיר לנגיד הבנק הכללי באנגליה וממוקם במקום הרביעי בקרן המטבע הבינלאומית וכמובן, ד"ר ק. פלוג, שהתמנת לבסוף לנגידת הבנק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו