שיכון סקווירא: המונים צעדו אחר מיטתו של איש השמיטה

הגה"ח ר' משה יעקב סיגלער ז"ל, פעל רבות בכל מהלך ימי חייו למען שמירת השמיטה, ונסע למרחקים לאסוף כספים למען מטרה חשובה ונעלה זו • כבן 90 שנה היה בפטירתו.

משיכון סקווירא מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של העסקן ואיש החסד, הגבאי צדקה הידוע, הגה"ח ר' משה יעקב סיגלער ז"ל מקוממיות. איש אמונו ויד ימינו של גאב"ד קוממיות זצ"ל וממקורבי בעל החזון איש זי"ע. כבן 90 שנה היה בפטירתו.

קרא עוד:

[postim]

המנוח ז"ל היה איש אמונו של הגאון רבי בנימין מנדלסון גאב"ד קוממיות, עוד בהיותו רב בכפר אתא ועבר יחד עם רבו למושב קוממיות.

בשנים שהתגורר במושב קוממיות הוא היה הרוח החיה של המושב, ורבים מייחסים אליו את פריחת המושב. המנוח היה מעורב בתחום הניהולי של המושב, ועסק בהקמת מוסדות החינוך במקום.

כמו"כ, המנוח ז"ל פעל רבות למען שמירת השמיטה, ונסע למרחקים לאסוף כספים למען מטרה חשובה ונעלה זו. והוציא לאור ספר בשם 'ברכת השביעית' על מערכות השמיטה, תיעוד מלא מכל הכנסים, ומביקורי מהרבנים במושב.

שמו אף נקשר, בפרשיה הידועה, שהסעירה את כל הארץ, של חטיפת הילד "יוסלה שומכר", ואף סיכן את עצמו בחירוף נפש בפרשיה זו. היה ידוע כאחד מגדולי הלוחמים על חינוך בני ישראל בדרך המסורה.

בשנותיו האחרונות, עזב את המושב ועבר להתגורר ב"שיכון סקווירא" שבארצות הברית. גם בשיכון המשיך לפעול ולהרבות פעלים לתורה ולחסידות, והתרים את הציבור החרדי שיוזילו זהב מכיסם לחיזוק שומרי השמיטה, ובשם 'איש השמיטה' נקרא בפי כל.

כאמור, אמש הלך לעולמו והמוני תושבי שיכון סקווירא צעדו אחר מיטתו לעבר בית החיים בשיכון סקווירא שם נטמן למנוחת עולמים.

זכה להשאיר אחריו זרע ברך השם, בנים, נכדים ונינים, כולם הולכים בדרך הישר, וממשיכים במורשתו המפוארת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל ימיו פעל ולחם למען א"י, ובסוף נטמן בחו"ל.
אחרים שבקושי ראו את א"י בחייהם, מבקשים להיטמן בא"י, והוא מסכן לא זכה.

סקווירא קדוש יותר מהמדינה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו