שבת פרשת שמות נבחרה לשבת מגבית עבור אגודת 'אפרת'

"פעולותיה של אגודת אפרת למניעת גזירה נוראה זו של רצח עוברים ר"ל כרוכה בהוצאות רבות, בעיקר כדי לתמוך באותם משפחות בסיוע של ממש" ככה כותבים מרנן ורבנן במכתב תמיכה נלהב לאגודת אפרת

מרנן גדולי ישראל שליט"א בקריאה לסייע ולהחזיק בפעולותיה הנשגבות והברוכות: שבת פרשת שמות הוכרזה מכבר לשבת מגבית עבור אגודת 'אפרת'. פרשה זו עוסקת במיילדות העבריות שלמרות גזרות פרעה העניקו חיים לילדי ישראל במצרים. הן מסרו את נפשן כדי להציל את ילדי ישראל בכדי להבטיח את המשכיות עם ישראל- אגודת "אפרת", הממשיכה את פעולותיהן של המיילדות העבריות, שמה לעצמה כחובה עליונה להציל נפשות ילדי ישראל במגזר הכללי, ופועלת רבות בדרכי הסברה ובתמיכה כלכלית למשפחות במצוקה.

ב"קריאה נאמנה לעם קודש" שפורסמה בעבר על ידי מרנן גדולי ישראל נכתב: "נודעת בשערים לשם ולתהילה פעולתה של אגודת "אפרת" ששמה לעצמה חובה עליונה להציל נפשות של עוברי ישראל, ומידי שנה מצילה מאות רבים בדרכי הסברה ובתמיכה כלכלית למשפחות מצוקה".

"פעולותיה של אגודת אפרת למניעת גזירה נוראה זו של רצח עוברים ר"ל כרוכה בהוצאות רבות, בעיקר כדי לתמוך באותם משפחות בסיוע של ממש. על כן ידינו תיכון עימם לסייע ולהחזיק בידם בפעולותיהם הנשגבות והברוכות איש איש כמשאת ידו ומן השמיים יתברכו בכל מילי דמיטב, בני חיי ומזוני בריות גופא ונהורא מעלייא".

כמו כן בפניית יו"ר האגודה הרב ד"ר אלי שוסהיים בשאלת משפחה מארה"ב למרן הגר"ח קניבסקי שליט"א הורה מרן שליט"א כי "תרומה להצלת נפש קודמת לכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת נפטר". ד"ר אלי שוסהיים יו"ר אגודת אפרת מספר על פגישתו עם הגאון רבי חיים קנייבסקי שפסק כי "תרומה להצלת נפש קודמת לכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת של נפטר"

הוראתו של הגר"ח קנייבסקי ניתנה בעקבות מעשה של בני משפחה בארה"ב, אשר חפצו להנציח את זכרו של אבי המשפחה שנפטר, והתלבטו ביניהם מהי הדרך הנעלה ביותר, האם לתרום ס"ת לעילוי נשמתו או לתרום את הכסף לאגודת אפרת ולהציל חיים, מאחר ולא הגיעו לעמק השווה, החליטו במשותף להפנות את השאלה למרן הגר"ח קניבסקי שליט"א. בני המשפחה שלחו מכתב עם השאלה לד"ר שוסהיים ובקשו ממנו למסור את המכתב באופן אישי לגר"ח קניבסקי שליט"א.

בנוכחות קהל גדול שהצטופף בביתו, אמר הגר"ח קנייבסקי בלי היסוס: "תרומה להצלת נפש קודמת לכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת של נפטר"

בני המשפחה קבלו את הפסק ללא עוררין ומיד תרמו את הסכום, שהיה מיועד לכתיבת ספר התורה, ל"אפרת" ובכך הפכו שותפים להצלת 24 ילדים.

בני המשפחה הפיצו את הפסק של הגר"ח קנייבסקי למשפחתם המורחבת ולמכריהם, והביאו לכך שתורמים רבים שלחו תרומה ל"אפרת" בבקשה להקדיש את התרומה להצלת נפש בישראל לעילוי נשמת אחד מיקיריהם, בבחינת "נפש תחת נפש".

תורמים אלו קבלו תעודה בה צוין שם הילד, תאריך לידה, ושם הנפטר שלעילוי נשמתו נשלחה התרומה

יו"ר האגודה מסביר כי דברי חז"ל כי "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא" מהווה נר לרגלינו בהתמסרות ככל היכולת להצלת חיים. ד"ר שוסהיים מוסיף ואומר "כדי להתמודד עם רוב המקרים שהם על רקע של מצוקה כלכלית, אפרת מעניקה סיוע כלכלי מכובד שבאמצעותה אנו מצליחים להציל חיים. הסיוע שאפרת מעניקה כוללת: מיטה, עגלה, אמבטיה, ביגוד, וסל חודשי מכובד הכולל מזון, טיטולים מגבונים ועוד המגיע ישירות לבתיהן של הנזקקות לפרק זמן של עד שנתיים. כל זאת בעלות של 4.500 ₪ בלבד, בסכום זה הניתנים כתרומה אנו זוכים להעניק חיים לעוד ילד יהודי".

ב"ה מאז תשל"ז ועד היום זכתה אגודת 'אפרת' להציל למעלה מ-56,000 ילדים על ידי תמיכה כלכלית. וישנם עוד אלפי ילדים שניצלו באופן עקיף, אם זה בגלל פרסומים שונים שאגודת אפרת מפיצה במאות אלפים ובשפות שונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו