שביתה בהדסה: בתי החולים יפעלו במתכונת שבת מוגברת

רופאי בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים הכריזו על שביתה ללא מגבלת זמן, במסגרתה הם יפעלו ב'מתכונת שבת מוגברת'. חדרי הלידה יפעלו כסדרם, וכך חדרי המיון והמחלקות המטפלות בחולי סרטן.

על רקע הקשיים התקציביים אליהם נקלעו בתי החולים הדסה, נערך הבוקר כינוס חירום של הרופאים עם ההנהלה, ובמהלכו הודיעו הרופאים כי הם פותחים בשביתה ללא מגבלת זמן, עד שהממשלה והאוצר יאשרו תקציבי חילוץ לבית החולים.

במהלך השביתה יפעלו בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים ב'מתכונת שבת מוגברת', ויטפלו רק במקרים דחופים ובחולים שכבר מאושפזים במחלקות השונות.

מדוברות בתי החולים נמסר כי במהלך השביתה חדרי המיון יפעלו כסדרם ויטפלו במקרים דחופים.

כמו"כ תתקיים פעילות סדירה בחדרי הלידה, ובמחלקות היולדות והיילודים; אשפוזי יום במחלקה האונקולוגית וההמטולוגית יתקיימו גם הם ללא כל שינוי, וכן יוענקו טיפולי דיאליזה ופרוצדורות הכרחיות לחולים אונקולוגיים.

לעומת זאת לא תתקיים כל פעילות רפואית שאינה דחופה ובכלל זה יושבתו המרפאות, כולל שירותי הרופאה הפרטית. אשפוזי יום שאינם אונקולוגיים לא יתקיימו, וכן יושבתו חדרי הניתוח ולא יתבצעו פרוצדורות רפואיות, למעט במקרים דחופים. מחלקות האשפוז השונות תמשכנה לפעול במתכונת שבת מוגברת.

 הנהלת בתי החולים הדסה מסרה כי היא מביעה את התנצלותה בפני הפונים על אי הנעימות.

דוברת המרכז הרפואי הדסה מוסרת בתגובה להודעת וועד הרופאים על עבודה במתכונת שבת: "למעלה משבעה חודשים עושה ההנהלה לילות כימים ליישום תכנית ההבראה להצלת המרכז הרפואי מול הגורמים השונים ועדי הרופאים, האחיות, עובדי המשק והמנהל וממשלת ישראל".

"למרות שוועד הרופאים והאחיות עשו כברת דרך ארוכה במהלך המשא ומתן, עדין אין זה מספיק כדי ליישם תכנית הבראה אשר תשמור על המרכז הרפואי כמוביל ברמה הרפואית, בשירות למטופליו ובמחקר.

"למרות קיום העיצומים והעבודה במתכונת שבת מוגברת, תמשיך ההנהלה לעשות כל מאמץ להגיע להבנות עם נציגי הממשלה וועדי הרופאים האחיות ועובדי המשק והמנהל, ליישום תכנית הבראה שתחזיר את המרכז הרפואי הדסה למסלולו המכובד".

המשבר בהדסה פרץ לפני מספר חודשים, לאחר שהתברר כי קופת בתי החולים שקעה בגירעון מצטבר של כמיליארד ורבע שקלים. זאת, בנוסף לגירעון שנתי שוטף בסכום של כ-300 מיליון שקלים בשנה,

בבית החולים קובלים על מדיניות הממשלה והאוצר שאינה מאפשרת להדסה לגבות תשלום הוגן מקופות החולים תמורת השירות שמעניקים בתי החולים לפונים אליהם.

זאת, על פי מדיניות האוצר והממשלה המונעת מבתי החולים להעלות את המחירים, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בבתי החולים של הדסה שמחזיקים את מיטב המומחים בתחומים השונים מחד, אך אינם בתי חולים ממשלתיים שמקבלים מימון מלא מאידך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו