טרגדיה בירושלים: ר' אברהם נחמן שמחה ווייצהנדלר ז"ל נפטר מדום לב

המפיץ הראשון של ספרי ברסלב • החסיד רבי אברהם נחמן שמחה ווייצהנדלר זצ"ל משפיע ביהכנ"ס ברסלב רמות ומייסדה • מקים ויו"ר אגודת "משך הנחל" • מחבר ספרי ברסלב הנפוצים: "שיח שרפי קודש" "ערכי הקודש" "מעדני מלך" • הלוויתו יוצאת הערב בשעה 8 מבית הכנסת ברסלב רח' מאה שערים להר המנוחות שם ייטמן על יד בנו • פטירתו הפתאומית והטרגדית הדהימה את כל מכריו והוא בן נ"ז בלבד

כרעם ביום בהיר התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו הפתאומית של הרב החסיד רבי אברהם נחמן שמחה ווייצהנדלר זצ"ל שלקה היום אחה"צ בדום לב.

היום אחה"צ נסע הרב ווייצהנדלר במעלה רחוב ישעיהו בשכונת זכרון משה בירושלים, ניידת שיטור שהייתה במקום עצרה אותו והשוטר שבניידת רשם לו דו"ח, תוך כדי וויכוח עם השוטר התמוטט המנוח ואיבד את הכרתו. כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות במשך כשעה אך ללא הועיל, לאחר שעה ארוכה נאלצו לקבוע את מותו.

המנוח נולד לאביו הרה"ח ר' אלעזר זצ"ל ולאמו מרת איטא ע"ה, בבית ספוג בתורה וחסידות זה גדל והתחנך, עד שנהיה לאילנא רברבא.

לפני יותר מארבעים שנה הקים את אגודת "משך הנחל" להדפסת והפצת ספרי מוהר"ן מברסלב זיע"א, בעבודתו המסורה באגודה הקדיש שנים רבות להתעסקות בהדפסת ספרי חסידות ברסלב שלא ע"מ לקבל פרס, גם בימים ההם שכל ענף ההדפסה והעסק בזה היה עבודה של ממש, לא חסך מטרחתו ויגיעתו. במסגרת פעלו החשוב זכה וחיבר את הספרים הנודעים "שיח שרפי קודש" "ערכי הקודש" "מעדני מלך" שהם ספרי יסוד בחסידות ברסלב.

ייסד את בית הכנסת "בית אלעזר" דחסידי ברסלב בשכונת רמות בירושלים, על שמו של אביו זצ"ל, ושימש שם כמשפיע הראשי להרוות את צמאונם של כל מבקשי ד'. סייע רבות לכלל ולפרט בלבביות ובמאור פנים.

זכה להקים ביתו נאמנה, בו גידל את ילדיו בדרכי התורה ויר"ש ואף זכה להשיאם ולהקים להם בתים בישראל. לפני כשלוש שנים בי' מר חשון תשע"א שיכל את בנו יקירו הבחור החשוב שמואל ז"ל שנפטר ממחלה קשה, עם זאת הוסיף המנוח להתגבר באמונה בדרכי השי"ת. לשברון לב משפחתו נגדעו חייו בפתע ולא זכה להמשיך ולרוות נחת מילדיו ונכדיו.

לטענת עדי ראיה, המנוח התחנן בפני השוטר שיניח לו לנסוע לבית החולים הממוקם בסמוך מכיון והוא חש בליבו, השוטר התעקש שוטר לרשום את הדו"ח, לא חלף זמן רב והמנוח התמוטט במקום, לאחר כשעה נקבע מותו. תגובת המשטרה עדיין לא התקבלה, כשתתקבל נפרסמה.

צילום הזירה: יוסי עגמי-חדשות 24
מודעה ווייצהנדלר בית המדרש

מודעה ווייצהנדלר משך הנחל

מודעה ווייצהנדלר משפחה

הרב וייצהנדלר נפטר חדשות 24 (1)

הרב וייצהנדלר נפטר חדשות 24 (2)

הרב וייצהנדלר נפטר חדשות 24 (3)

הרב וייצהנדלר נפטר חדשות 24 (4)

הרב וייצהנדלר נפטר חדשות 24 (6)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צדק, איפוא. הבריסקער רב זצ"ל, באומרו לרב עמרם בלוי זצ"ל, שהוא צמעשה ולהלכה ולהליכה "ציוני אמיתי", ההולך להסתכן בהפגנות ואינו מאמין שהשוטרים [ומס הכנסה (אליבא דהרב בלוי בעל "פתחי חושן")] הם [כ]רוצחים.

כמה נכונים דברי לוסטיג, ולא בכדי אירע המאורע סמוך ממש לביתו של מרן הבריסקער רב זיע"א, בראייתו הישרה והברורה מה הם פניהם האמיתיים של האמונים על החוק…

האם מדובר בקרוב משפחה של הכנר

דוד שלו.

היה כתוב בעתון, אולי המודיע, שהשוטר ממש לא הרשה לו להתפנות לבית החולים, למרות שאמר לו שהוא חש ברע.
והשב למשנאינו, רודפינו, אויבינו וצרינו, שבעתיים אל חיקם וגו'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו