שירות המסלולים בעמלות עו"ש, נכנס החודש לתוקף

החל מהחודש תשלמו פחות בסעיף עמלות הבנקים • החוק החדש מחייב את הבנקים להציע סל פעולות בסיסי במחיר שלא יעלה על 10 ש"ח • הבנקים כבר גיבשו את המסלולים, עכשיו תורכם לעבור אליהם

בתחילת החודש, נכנס לתוקפו התיקון בכללי הבנקאות, אשר מחייב את הבנקים לכלול במסגרת השירותים לניהול חשבון עובר ושב המוצעים ללקוחותיהם, את המסלול הבסיסי ואת המסלול המורחב.

עד היום גבו הבנקים עמלה עבור כל פעולה בחשבון עובר ושב, בין אם הפעולה בוצעה על ידי פקיד ובין אם הפעולה בוצעה בערוץ ישיר. בהתאם לכך, התשלום החודשי השתנה מדי חודש בחודשו בהתאמה למספר הפעולות שבוצעו בפועל על ידי הלקוח. החל מהיום, מחויבים הבנקים להציע ללקוחותיהם שיטת תמחור נוספת: מחיר אחד לשירותים הבסיסיים הכרוכים בניהול חשבון העו"ש (מסלול בסיסי או מסלול מורחב).

המסלול הבסיסי – כולל עד 10 פעולות בערוץ ישיר ועד פעולת פקיד אחת, ומחירו מפוקח ואינו יכול לעלות על 10 ₪. המסלול המורחב – כולל עד 50 פעולות בערוץ ישיר ועד 10 פעולות באמצעות פקיד.

חלק מהבנקים מציעים, בנוסף, גם מסלול מורחב פלוס, הכולל את הפעולות במסלול המורחב ושירותים נוספים ייחודיים לכל בנק ובנק.

עמלות הבנקים 4.14

דוד זקן, המפקח על הבנקים, מציין: "מטרתו של צעד זה, היא להביא להגברת השקיפות של עלויות ניהול חשבון העו"ש של הבנקים, לשיפור יכולת ההשוואה של הלקוח, ולעידוד התחרות בתחום העמלות, לצורך הורדת העלויות. אנו ממליצים ללקוחות המשלמים עמלות לבחון בחיוב הצטרפות לאחד המסלולים, בהתאם לאופי הפעילות שלהם בחשבון, שכן הם מגלמים הוזלה משמעותית בעלות ניהול חשבון עו"ש למשקי בית ועסקים קטנים. בנוסף, אנו מזמינים את ציבור הלקוחות לבדוק ולהשוות את התנאים המוצעים בבנק בו מנוהל חשבונם, וכן בבנקים השונים, באמצעות הכלים העומדים לרשותו".

פרסום מידע השוואתי זה, יסייע לציבור לקוחות הבנקים להשוות את עלות ניהול חשבון העו"ש שלהם בפועל, אל מול ניהול חשבון העו"ש באמצעות מסלול בסיסי או מורחב, לבחור במסלול המתאים ביותר ולחסוך בעלויות ניהול חשבון הבנק בסופו של יום.

חשוב לציין, כי כל לקוח יוכל לעבור משיטת חיוב אחת לאחרת באמצעות מתן הודעה מראש לבנק. השינוי בשיטת החיוב ייכנס לתוקף ב- 1 לחודש שלאחר מועד מסירת ההודעה לבנק (כלומר, הצטרפות למסלול במהלך חודש אפריל, תיכנס לתוקף בתאריך 1.5.14). החיוב עבור המסלול יתבצע על בסיס חודשי, בתחילת כל חודש, עבור החודש שקדם לו. כמו כן, ניתן להצטרף למסלולים באמצעות פניה למוקדים הטלפוניים של הבנקים השונים, באמצעות משלוח פקס או באמצעות סניפי הבנקים.

הפחתת עמלת מינימום

צעד נוסף שנכנס היום לתוקף הוא הפחתת עמלת המינימום בניהול חשבון מסכום מצטבר של שתי פעולות פקיד לסכום עמלת פקיד אחת בלבד. כתוצאה מכך, לקוחות שעושים מעט פעולות בחשבון (פעולת פקיד אחת או כ – 3 פעולות בערוץ ישיר בלבד), החל מהיום, ישלמו חצי מהעלות אותה שילמו עד היום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו