זעזוע בציבור החרדי על תכנית לימודי הליבה החדשה

זעזוע וכאב לאור פרסום תכניתם הזדונית של משעמרדי האוצר והחינוך להסית את מוסדות החינוך ללימודי ליב"ה תמורת בצע כסף • "הציבור החרדי ימשיך להילחם למען עצמאות החינןך" הבטיחו הרבנים

הציבור החרדי הביע ביממה האחרונה זעזוע על מאמצי משרדי החינוך והאוצר לנסות לכפות על תלמודי התורה תכנית חדשה הכוללת לימודי ליבה בתמורה למתן תקציבים מיוחד למוסדות תורנים שיסכימו ליישום תכנית הלימודים החדשה, שעלותה מוערכת בכמאה וחמישים מיליון שקלים.

בעיתונות החרדית פורסמו הבוקר תגובות רבנים ואישי ציבור מהציבור החרדי שזעקו ומחו על ניסיונות חוזרים ונשנים של הממשלה ומשרדיה לפגוע בלומדי התורה וקראו להם "אל תגעו במשיחי", כשהם מבטיחים להילחם על המשך עצמאותו של החינוך העצמאי התורני.

גורמים בכירים בציבור החרדי מביעים הסתייגות נחרצת מיוזמה חדשה של משרד החינוך והאוצר שעיקרה השמת לימודי ליבה במוסדות חינוך חרדים בתמורה לתקציבים כשעלות התכנית מוערכת בסכום של כמאה וחמישים מיליון שקלים.

חבר הכנסת אלי ישי מש”ס אמר כי הוא מעריך שתכנית משרד החינוך לא תצלח, לדבריו גם נושא התקציב המצומצם לא ירתיע את לומדי התורה.

יושב ראש החינוך העצמאי הרב אברהם לייזרזון אמר בראיון כי החינוך העצמאי ישמור על עצמאותו חרף מאמציו של שר החינוך שי פירון לכפות לימודי ליבה על הציבור החרדי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו