מעמד קביעת מזוזות למרכז "הקשיבה" בראשות האדמו"ר מויז'ניץ

ביזמת עיריית בני ברק ובחסותה הוקם מרכז ייעוץ והכוונה • מעמד קביעת המזוזות למרכז "הקשיבה" – ייעוץ והכוונה לבני ישיבות, התקיים בראשות מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א • מדברי האדמו"ר: "זו יזמה ברוכה ונשגבה, ואשרי הפועלים, להקשיב ולסייע לכל מי שנזקק לעזרה, לתמיכה, להכוונה ולהדרכה"

"אוזן קשובה להורים שבורי לב המתמודדים עם קשיים וחינוך צאצאיהם, זו יזמה ברוכה ונשגבה, ואשרי הפועלים, כאיש אחד בלב אחד, להקשיב ולסייע לכל מי שנזקק לעזרה, לתמיכה, להכוונה ולהדרכה"- זו אחת הנקודות המרכזיות שנאמרו במשא קודש והדרכה בענייני חינוך של מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א במעמד קביעת מזוזות למרכז "הקשיבה"- ייעוץ והכוונה לבני הישיבות, שנפתח בימים אלו ע"י עיריית בני ברק.

במעמד קביעת המזוזות, בו השתתפו ראשי ישיבות ומנהלים רוחניים, ראש העיר, מ"מ רה"ע וסגני רה"ע, חברי הנהלת העירייה ומנהלי אגפים ומחלקות הביעו המשתתפים את התרגשותם למעמד הגדול בראשותו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ, המסמל את ראיית גדולי ישראל, מרנן ורבנן שליט"א, בחינוך הדור הצעיר נושא מרכזי, יום יום ושעה שעה, מתוך חרדה לשלימותם הרוחנית של בני דור העתיד והצורך לעשות הכל כדי לשמור עליהם מכל משמר, ומתוך מטרה נעלה זו, נטלה עליה עיריית בני ברק, בראשותו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר את המשימה החינוכית והכספית בהפעלת מרכז "הקשיבה"-ייעוץ והכוונה לבני הישיבות שע"י מחלקת הנוער של העירייה.

מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א הרחיב במשא הקודש וההדרכה את חשיבות הסיוע והעזרה לכל יהודי, ובפרט אם ליבו נשבר, ולכן חשיבות כה גדולה היא ביזמה המבורכת בפתיחת המרכז החדש, בזכות הנאספים במעמד, המקדישים את מיטב כישוריהם ומרצם למען מטרה נשגבה וברוכה זו, להקדיש אוזן קשובה לעזרה ולהדרכה בתחומי החינוך והרווחה, שיש בה לימוד זכות גדולה על כלל ישראל.

קרא עוד:

[postim]

מרן האדמו"ר שליט"א הדגיש לציבור המשתתפים, שהאזין ברוב קשב ובחרדת קודש, כי הצלחה מירבית ביזמה גדולה זו טמונה בפעילות משותפת בצוותא ובאחדות, והזכיר את דברי אביו כ"ק בעל הישועות משה זצוק"ל, שהיה מרבה לומר ולחזור על הנאמר בתורתנו הקדושה בפרשת בא, שהיכה הקב"ה את מצריים במכת חושך "ולא ראו איש את אחיו", שאין חשכות גדולה מזו שאיש אינו רואה את אחיו, אבל "לכל בני ישראל היה אור במושבותם", שאם נמצאים בבחינת "לכל איש ישראל", בצוותא ובאחדות אין לך אורה גדולה מזו. המרכז החדש שהוקם עתה "הקשיבה" אינו יזמה חדשה, שכן ביודעי ומכרי קאמינא, ומכך שאני מכיר חלק מהנאספים החשובים, ידוע לי כי מדובר באנשי חינוך ועסקנים המקדישים את עצמם, כבר שנים רבות, לעזור ולסייע לכל מי שבשם ישראל יכונה, במסירות נפלאה, ועכשיו הם מוסיפים חיל ומייסדים את מרכז "הקשיבה", שיהווה פינה יחודית המוקדשת למטרה חיונית זו, להקשיב ולסייע לכל מי שנזקק לעזרה בתחומי החינוך והרווחה.

המעמד נפתח בדבריו של הגה"ח רבי אהרון טויסיג שליט"א, המנהל הרוחני בישיבת אלכסנדר, שנשא דברים על חשיבות המרכז, בהביאו סיפור נפלא בשם רבי צדוק הכהן מלובלין על הגדלות והמסירות להקשיב לזולת. "בימינו אנו" – הדגיש הגה"ח רבי אהרון טויסיג, "ישנם יהודים שבורי לב רבים, שמחפשים לשפוך את שיחם ונפשם בפני אוזן קשובה, אך, לא אחת, בשל טרדות המוח בעניינים שונים אין, כמעט, הקשבה לפנייתו מכל הלב ובכל הלב, ובס"ד זכינו עתה שהעיר בני ברק, שיסדוה והנהיגוה גדולי עולם, נתברכה בהנהגה של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, שמגמתו המתמדת היא לפעול ולשפר בתחומי החינוך והרווחה ואוזנו קשובה לאנשים קשיי יום ושבורי לב, ולצורך זה הוקם כעת מרכז "הקשיבה", שכמו"כ מגמתו ומטרתו להקשיב ולהאזין לכל המבקש והנזקק לכך, ומשום כך, אין ספק, שזו יזמה ברוכה ומעוררת עת רצון נפלא בשמים והיא תתקבל ברחמים וברצון.

צוות המרכז החדש כולל אנשי חינוך מיומנים ומוכשרים, בעלי הבנה בנפש האדם, היודעים ומעוניינים להקשיב לזולת ולדבר בשפתו, וכל אחד מהם התמחותו היא בתחום מסויים, במסגרת אגפים שונים במרכז, וביניהם אגף לסיוע ולתמיכה לבחורים המתמודדים בקשיים שונים כלימודיים או חברתיים. לצורך זה, מזהים היועצים את הבעיה ומדריכים את הבחור והוריו בדרך ההתמודדות ההולמת כיצירת קשר עם המחנכים בישיבה, או בטיפול מקצועי לתלמיד הנצרך.

אגף אחר במרכז עוסק בהסדרת בחורים בישיבות ומסייעים לתלמידים, שמסיבות שונות לא התקבלו, או שלא מצאו את מקומם בישיבה. לצוות האגף קשר בישיבות רבות, ולאחר שיחה עם התלמיד ועמידה על טיבו, כישוריו ושאיפותיו הם מסדירים לו שיבוץ בישיבה מתאימה. אגף נוסף הוא לסיוע נפשי, בשיתוף התכנית הארצית לילדים ולנוער, שתפקידו לתמוך באנשים הסובלים מבעיות המשבשות את מהלך יומם, וכדי לפתור את בעייתם מסייע צוות האגף במציאת הטיפול המקצועי המתאים וליווי המטופלים, כדי להקל עליהם בסבלם.

לקראת זמן הקיץ בישיבות, יארגן המרכז שורה של ימי עיון מרוכזים להורים, למחנכים ומנהלים רוחניים בישיבות, להקניית הכלים לזיהוי סימני קושי ומצוקה אצל התלמידים, להתייחס אליהם בכיוון הנכון, ובכך בס"ד ימנע מהקושי להפוך לבעיה קבועה. כמו"כ תתקיימנה השתלמויות מעמיקות לחונכים-אברכים המלווים בחורים ומעלים אותם על דרך המלך הרוחנית, כאשר במסגרת זו החונך יכיר את הדרך היעילה לפנות אל הצעיר ואלו גבולות ותחומים להציב בפניו, כדי שלא ימעד בהמשך דרכו, וכך הצוותא והאחדות, כדברי כ"ק מרן בעל ה"ישועות משה", זי"ע יביאו את האור לכל פונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו