המונים ליוו את המחנך הרה"ח רבי שמואל ברסלואר ז"ל

היה דבוק בכל נימי נפשו בכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א • שימש משך עשרות שנים כמלמד דרדקי בתלמוד תורה דחסידי בעלזא באשדוד במשך 30 שנה • בן 58 שנים היה בפטירתו.

אבל בקהילת בעלזא באשדוד: המונים ליוו בליל אמש (ג’) את הרה”ח רבי שמואל ברסלואר ז”ל, מחשובי החסידים בעיר, אשר שימש משך שלושים שנה כמלמד דרדקי בתלמוד תורה דחסידי בעלזא באשדוד במשך 30 שנה. והוא בן 58 שנים בפטירתו.

הרב שמואל ז”ל נולד בקרית אתא להוריו הרה”ח רבי דוד שאול ומרת חנה ברסלואר ז”ל, ביום א’ דר”ח חשון בשנת תשט”ו.

בהגיעו לפרקו, נישא לבתו של הרב ישראל גרוס ז”ל מיסודות, נצר למשפחה מיוחסת אשר אביו וסביו כיהנו כרבנים חשובים בהונגריה לפני פרוץ מלחמת העולם השניה. כמו”כ מתייחסת המשפחה לשורה ארוכה של מנהיגי וחכמי היהדות בהונגריה.

קרא עוד:

[postim]

חמיו ז”ל, אשר עבר את תעלות סיביר הקפואה משך שנות הזעם, השתקע בארץ הקודש, והיה ממקימי הישוב יסודות. באותה תקופה חיפשו מקימי הישוב רב להנהיג את קהילתם, והם בחרו בר’ ישראל ז”ל להמשיך את ששולת הרבנות המפוארת, אך הוא דחה את כל ההפצרות, בטענה כי סוף סוף זכה לעלות ארצה, וכי אינו מוותר מלקיים את המצוות התלויות בארץ, דבר אשר לא יוכל לעשות בהידור כרב.

המנוח ז"ל הוציא לאור מספר ספרים תורניים על התורה, סידרה של ספרי קריאה חינוכיים לגיל הרך. כמו”כ המנוח ז”ל, שהיה מומחה מיוחד בהקניית הקריאה לילדים, חיבר את הספר ‘ותינוק ללמדו ספר’ ואת הספר ‘הבינם מה שידברו’.

לפני כשמונה שנים חלה המנוח ז”ל בטרשת הנפוצה, הזדכך ביסורים קשים ומרים משך כל שנותיו האחרונות.

זכה להשאיר אחריו זרע ברך השם, משפחה מפוארת מחושבי חסידי בעלזא.

הלווייתו יצאה אמש מביתו ברובע ג’ באשדוד שם נפרד ממנו גבאי ביהמ”ד ‘אור שלמה’, הרב חיים מנצר, משם המשיכה הלווייה לעבר בית המדרש הגדול דחסידי בעלזא בירושלים. שם נשא דברי פרידה, מחותנו הרה”ג ר’ ישראל משה פרידמן, חבר הנהלת עיריית בני ברק ומנכ”ל תודעה.

המנוח ז”ל נטמן בחלקת “קהל מחזקי הדת” בהר תמיר שבהר המנוחות.

תנצב”ה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו