היום: הוועידה השנתית של ארגון 'חיים של תורה' באולמי תמיר בירושלים

עם פתיחת זמן הקיץ החדש הבעל"ט, שוררת תכונה נלהבת לקראת הועידה השנתית של ארגון 'חיים של תורה' • הועידה שהייתה זה מכבר לשם דבר בשנים האחרונות, והפכה לשיחת היום בקרב מחנכים, מלמדים, מגידי שיעורים, רמי"ם פרטיים וכל אשר רוח חינוך בו ובקרב ציבור ההורים השואפים לרוות נחת דקדושה מצאצאיהם, מעוררת הדים נרחבים בכל אתר ואתר

מאות רבים וטובים יעלו מחר יום ב' ירושלימה, שם יתכנסו גדולי המחנכים וראשי 'חיים של תורה' להשמיע ברמה, לנחול ולהנחיל, ללבן בכובד ראש את סוגיות החינוך הבוערות הניצבות לפתחנו.

הועידה מיועדת לכל אשר חינוך ילדיו או תלמידיו ניצבת בראש מעייניו. מחד מיועדת הוועידה למשגיחים, מחנכים ורמי"ם פרטיים, שבאים כמדי שנה להעשיר ידע, לרכוש עוד כלים נחוצים במסגרת תפקידם רב האחריות וההשלכות. מאידך מיועדת הועידה להורים המוכנים להקדיש מזמנם למען חינוך נפשות צאצאיהם הזכים, הורים שבאים ללמוד הלכה למעשה דרכים לבנייה נכונה, לקשר נבון ופורה, להתמודדות עם אתגרים שלא פוסחים על שום בית בישראל.

אלו ואלו עתידים להתכנס גם השנה יחדיו, כאשר אשתקד השתתפו בוועידה השנתית קרוב לכאלפיים איש מכל קצוות הארץ, מהצפון, מהדרום ומהמרכז, מהערים הגדולות וערי הפריפריה. כולם נקבצו ובאו, מירושלים ומבני ברק, מאשדוד ומחיפה, מביתר עילית ומודיעין עילית ומכל ריכוז חרדי ברחבי הארץ.

הכלים שרכשו כאן אלו וגם אלו ליוו אותם במשך כל השנה החולפת, מה שבא לידי ביטוי במשוב האדיר שזרם אל שולחן המערכת מרגע סיום הועידה ועד ל… עת עתה.

הנושא הראשון שידונו בו יהיה נושא התקשורת הנכונה על החניך – התלמיד או הילד, אותו יעביר באמצעות מצגת מאלפת וראשונית מסוגה הרב משה בויאר, מחנך ומרצה בכיר ומפורסם בתחום.

נושא נוסף שיורחב בוועידה השנתית ע"י המחנך והמרצה הרב דוד וסרמן, הוא נושא הכפייתיות והחרדה הפושה כיום רבות בקרב המחנה. הנושא הולך ומתרחב כיום, מסבירים ב'חיים של תורה', זאת כתוצאה מהווייתו של העולם כולו, שאון החיים והמרוץ המתמיד, הקשר עם מעגל אנשים רחב כל כך, ההיכרות עם דמויות ואישים מגוונים יוצרים לאדם, לבחור וגם לילד לחץ חברתי ואישי שיוצרים אצלו את התחושה שהוא 'חייב' לעשות, 'חייב' להצליח, 'חייב' להוכיח את עצמו. חייב, חייב, חייב. הוא חושש מהעולם הביקורתי, הוא חושש מכישלון, נרתע מאי שלמות מדומה, מה שיוצר אצלו כפייתיות. הרב וסרמן יעסוק גם בנושא דומה – חרדות. גם החרדה לצד הכפייתיות מציפה כיום ילדים ונערים רבים וגם מבוגרים, והשלכותיה הינן לפעמים חסרי תיקון.

משאו של הרה"ג ר' פנחס וינד יו"ר 'חיים של תורה', יעסוק הפעם בנושאים אקטואליים שעל הפרק, החל מהאתגרים החדשים הניצבים חדשים לבקרים לפתח אנשי החינוך, ההורים והרמי"ם הפרטיים של 'חיים של תורה' בראי הזמן והטכנולוגיה, ועד מתן אמצעים למינוף השינויים לטובת נפשות צעירי הצאן, הילדים, התלמידים והבחורים.

נושאים אלו נלמדים ומלובנים למעשה במשך השנה כולה בסדרות הקורסים הייחודיים של 'חיים של תורה', כאן יושבים ראשי הארגון 'עם יד על הדופק' כל העת, מממשים את השינויים ומביאים פתרונות מיידיים לכל אתגר ומכשול.

קרא עוד:

[postim]

אחר תפילת מנחה והפוגה קלה עם כיבוד עשיר ומגוון כיד המלך, יתקיימו סדרות הפאנלים, כאשר השנה, לראשונה, יתקיימו שני פאנלים נפרדים: האחד שיעסוק בעולמו של הילד והשני בעולמו של הבחור.

בשני הפאנלים ייטלו חלק כל גדולי אנשי החינוך ואנשי המקצוע, משגיחי ישיבות ומנהלי תתי"ם, מרצים בכירים המתמחים במגוון תחומי הרבצת תורה והחינוך, אשר ישיבו לשאלות המשתתפים מהחל ועד כלה דבר דבור על אופניו, למען ייצאו המשתתפים, כזכור, עם כלים מעשיים וקונקרטיים לחיי היום-יום. את הפאנלים ינחה המחנך הדגול ומרצה בכיר ב"חיים של תורה" הרה"ח ר' חיים צבי יאקאב, מנהל רוחני בת"ת דחסידי בעלזא באשדוד.

את הועידה ינעל הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א מגדולי המשפיעים בדורנו, שנודע בדבריו חוצבי הלהבות ותובנותיו במשעולי החיים, אשר ישכיל את המשתתפים בציוני דרך במשנת החינוך הטהור וכלים מעשיים הנחוצים לכל מחנך, מלמד, משגיח ור"מ פרטי, לכל הורה והורה, לכל אב ואם, שעל שכמם מוטל עול חינוך הדור הבא.

בארגון מתכוננים לקבלת ציבור המשתתפים הרב הצפוי לפקוד את אולמי תמיד בירושלים כבר משעות הצהריים המוקדמות. בתפילה ובתקווה שיהיו הדברים לתועלת למען יעמדו ימים רבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו