חודש הישועות • בעלזא:121 שידוכים בחודש ניסן

חודש השמחה הגדול בחצר בעלזא: כ-250 משפחות אירסו החודש את ילדיהם • גל שני של עשרות שידוכים שנסגרו למז"ט אצל בחורי חו"ל לאחר ששבו לבתיהם • הרמ"ים בישיבות מרוצים מהצלחת תקנת הקודש שסייעה לרציפות ואיכות הלימוד בחודשי החורף

שמחה רבה שורה על פניהם של משפחות קהל חסידי בעלזא ברחבי העולם בזכות 121 שידוכים שיצאו לפועל במהלך חודש ניסן.

מיד עם סיום זמן החורף בישיבות בעלזא, התארסו בזה אחר זה עשרות מבחורי החסידות כשביממה הראשונה התארסו למעלה מ-50 בחורים.

זרם השמחות לא פסק עד ליל הסדר והמשיך גם במהלך חול המועד יחד עם שמחת ה'ווארט' שנחגגה בעשרות בתים. גל האירוסין השני הפתיע שוב כשמיד עם שובם של בחורי חו"ל לבתיהם לאחר יו"ט שני, נוספו לרשימת החתנים עוד עשרות בחורים שהשתדכו למז"ט במהלך החג ולאחריו.

קרא עוד:

[postim]

בערב יו"ט שביעי של פסח נשמעה אמרת חסידים כי אף שזיווגו של אדם קשה כקריעת ים סוף, אך כאשר הוא הולך בעצת המנהיג מובטחת ישועתו.

ריבוי השמחות נובע מההקפדה על תקנת האדמו”ר שקבע כי לא יסגרו אירוסים לבחורי שיעור ב’ עד תום זמן החורף, בכדי למנוע ביטול תורה העלול להיגרם מחמת השמחות.

בעקבות מקרים בהם עזבו בחורים את הישב”ג בתוך שנה אחת עקב אירוסיהם המוקדמים, הותקנה בתחילת שנה זו התקנה ולפיה בחורי שיעור ב’ לא יתארסו במהלך זמן החורף. התקנה שנשמרה במלוא עוזה, סייעה לרציפות הלימוד של בחורי ישיבות החסידות שניצלו את החורף הארוך להתמדה בתורה בראש שקט.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרעיון נלקח מתולדות אהרן

כמה שידוע לי זה בכלל לא קשור להחלטת מרן שליט"א אלא אך ורק לועד הישיבות של בעלזא.

מה זה קשור לישועות? הלא מדובר בבחורים צעירים שיעור ב' שלא התארסו עד עכשיו בגלל התקנה.

ולאהרן: נכון שהתקנה נעשתה ע"י הועד אבל היו שהתלוננו אצל האדמו"ר והוא בדק את הנתונים לעומק ולאחמ"כ נתן גיבוי מלא לתקנה וסילק את המתלוננים.

משה, ידיעותיך שאתה מביא לעיל מבוססות על שמועות או מה….

הרעיון הביא המון תקלות ותלונות אנשים נלחצו וסגרו שידוכים במהירות ובוועד מחפשים רעיון ליעול התקנה

גם אם הרעיון נלקח מתולדות אהרן,לבעלזא אין בעיה לקחת דברים טובים מכל חצר קודש,ואפי' מליטא,כך שאתה לא מעמיד אותי במקום עם זה כי אין בעיה בזה.איזהו חכם הלומד מכל אדם,ואם זה מצליח באופן הניאות במקום מסויים אין סיבה שלא להעתיק אותו אלינו.
דובר לא מוסמך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו