החכם מפלעטבוש • הגאון רבי מרדכי (מורי) מסלתון זצ"ל רב קהלת עמק התורה בברוקלין

ייסד והקים את ישיבת וקהילת עמק התורה - פלעטבוש, ורמם את קרן היהדות בקרב בני הקהילה החלאבית בעיר • המוני יוצאי קהילות החאלביות בניו יורק ובוגרי הישיבות אשר חבים לו את חייהם הרוחניים ישתתפו בהלוויה • ארונו יגיע לארץ מחר ויובא למנוחות מחר (ב') בשעה 14:30, בבית הלוויות הספרדי הר תמיד גבעת שאול

מניו יורק מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב הגאון חכם מרדכי (מורי) הכהן מסלתון זצ"ל נכדו של מייסד קהילת "אחיעזר" חכם מרדכי מסלתון-טראב זצ"ל, שהיגר לארה"ב מארם צובא שבסוריה והקים את הקהילה החרדית המתנוססת לתפארת עד עצם היום הזה, נו"נ לחכם יעקב זיע"א אב"ד ביירות.

בנעוריו למד בישיבת נר ישראל בבולטימור, וינק את משנת תלמודו והשקפתו הבהירה מראש הישיבה, הרב יעקב יצחק רודרמן ז"ל. מאוחר יותר השתמש בידע ומיומנויות שרכש כדי להקים מחדש את עולמם של בני התורה בקרב הקהילה הסורית בפלטבוש, תוך שהוא מלמדם על חביבות הדקדוק במצוות ובדגש על היופי והטוהר של המסורה הספרדית.

ייסד והקים את קהילת עמק התורה – פלעטבוש נ.י. אשר סביבה מתלכדים טובי האברכים ובני התורה פארי יוצאי הישיבות המאירים את מזרח יהדות ספרד, נשא בגאון את מסורת אבותינו והרבה השפעתו הברוכה על כל הקהילה החלאבית.

לצידה של הקהילה הקים גם את ישיבת "עמק התורה" בו הוגים בתורה טובי הבחורים והאברכים, גדולי ראשי הישיבות שמבקרים באזור משמיעים בו שיעורים, ומתפעלים בעוצם שקידם התורה וקול התורה הבוקע ועולה.

זיכה את הרבים כאשר בהשפעתו הגדולה על בעלי בתים במסירות נפשו ובמתק לשונו, פעל אלצם לעזוב את כל האוניברסיטאות ומוסדות המערבים לימודי חול ומקצועות קולג', ושיכנעם להפקיד את בניהם בידיו הנאמנות. מאות בחורים יוצאי חלאב ברחבי ארה"ב ובתפוצות ישראל הלומדים בישיבות הקדושות, ודור שלם של בני תורה מהם חשובי התלמידי חכמים ומרביצי התורה, רואים בו אביהם הרוחני.

הרב מסלתון היה מחלוצי הרבנים בקהילה הספרדית בברוקלין, שעסק כה רבות בהפצת ערכי תורה במסירות נפש עזה ובגבורה מדהימה. הוא לא הותיר מקום לפשרה כשזה נגע לדבקות בהלכה והשקפה, ועמל רבות להעלות את רמתה הרוחניות של הקהילה.

המנוח נולד לאביו הרה"צ רבי יוסף זצ"ל, ביתו הי' בית ועד לחכמים, גדולי ראשי הישיבות ומרביצי התורה מארה"ק, מצאו בביתו אכסניה של תורה, ועמד לימינם בעצה ובמעש למען המשכת התורה על טהרת הקודש בדרך המסורה לנו מדור דור.

ארונו יגיע מניו יורק, ויובא לקבורה בהלוויה בא"י ביום שני פרשת במדבר י"ט אייר תשע"ד בשעה 2.30 בבית הלוויות הספרדי הר תמיד גבעת שאול.

המוני יוצאי קהילות החאלביות בניו יורק ובוגרי הישיבות ותלמידי בני הגאונים שליט"א ישתתפו בהלוויה.

השאיר אחריו את רעייתו הרבנית תליט"א, ודור ישירים יבורך בניו הרב יוסף, הרב עזרא, הרב משה, הרב אליהו, מאיר ודוד, חתניו והנכדים. וכל קהילת עמק התורה המתאבלים על לכתו.

בניו הגאונים שליט"א ישבו שבעה בארה"ק רק ביום ב' בבית משפחת עוזרי רח' סורוצקין 53 עד השעה 9.30 בערב.הרב מרדכי מסלתון1

ישיבת זוהר התורה הרב מסלתון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו