גרמניה תשלם כחצי מליארד דולר כפנסיה לעובדי הכפייה

הפרלמנט הגרמני אישר הארכת תשלומי הפנסיה לאלפי ניצולי שואה שהועבדו על ידי הנאצים בגטאות • משמעות ההחלטה: כ־40 אלף ניצולי שואה יקבלו פנסיה רטרואקטיבית מ־1997 בגובה של כ-8000 דולרים לניצול

הפרלמנט בברלין אישר פה אחד להחריג את תשלומי הפנסיה לאלפי ניצולי שואה שהועבדו על ידי הנאצים בגטאות, וזאת לאחר שהשנה החלה גרמניה להכיר בתשלומי הפנסיה של עובדי הגטאות.

ועידת התביעות היהודית, שהיתה שותפה לניהול המו"מ עם הממשלה, אמרה שבמסגרת ההסכם החדש יוכלו כ־40 אלף ניצולי שואה שעבדו עבודות פרך בגטו לקבל פנסיה רטרואקטיבית מ־1997, ויוכלו לממש זכויות פנסיוניות בשווי של עד 50 אלף שקלים לניצול.

קרא עוד:

[postim]

שלמה גור, סגן נשיא הנציגות הישראלית של ועידת התביעות, אמר כי הרשויות בגרמניה יפנו לזכאים ויידעו אותם על זכאותם. מדובר על 40 אלף יהודים בעולם כולו שממוצע גילם 85 שנה. קרוב למחציתם גרים בארץ. רבים מהם מקבלים היום את הפנסיה החודשית, ותהיה פניה אליהם מהרשויות הגרמניות".

עד עתה, למרות ההסכמה בגרמניה לשלם את פנסיית העובדים, מנע החוק הגרמני קבלת פנסייה מעבר לארבע שנים רטרואקטיבית, כעת אישר הפרלמנט, כאמור, את החרגת ניצולי השואה מהחוק באופן שיאפשר להם לתבוע את דמי הפנסיה המגיעים להם שבע עשרה שנים לאחור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו