תורה מגנא ומצלא • למרות ההסלמה ישיבות רבות נשארות להגן על העיר

"המגן הרוחני של צוק איתן": היכלי תורה רבים נשארים ללמוד ביתר שאת וביתר עז בימים אלו כשהטילים מתעופפים מעליהם ואף מחזקים את שעות הלימוד הרצופות. במקביל ישיבות לא ממוגנות נאלצות להעתיק משכנם לירושלים וערים אחרות.

"תורה מגנא ומצלא": ההסלמה בדרום ותחילת מבצע 'צוק איתן' שהביאו עימם גם טילים על אשדוד, גרמו לכך שישיבות באשדוד שהחליטו להישאר למרות הכל מהוות "מגן רוחני" על כל תושבי האיזור. ומקיימות בעצמן את מאמר הגמרא " תורה שלמדתי באף, היא שעמדה לי "

ישיבות שאין להם האפשרות למגן את כל התלמידים ולאפשר את המשך הלימודים הורו לתלמידיהם לעלות לירושלים ולהמשיך שם את הלימודים.

ישיבה קטנה וגדולה של חסידות טשארנאביל בעיר אשדוד ממשיכים את לימודיהם כרגיל ואף מגבירים את חיל בלימודיהם, בחורי הישיבה לומדים שעות רצופות במבצע מיוחד שייערך במשך כל ימי המבצע.

יצויין כי גם ישיבה גדולה של גור נשארה לעת עתה ללמוד בישיבה באשדוד עד להודעה חדשה.

בנוסף תלמידי ישיבת ויז'ניץ בעיר אשדוד יישארו בעיר ויתחזקו בלימוד התורה יומם ולילה ויוסיפו זכויות שעם יראל כ"כ זקוק להם בשעה זו.

הישיבות הנשארות כעת בדרום הם ישיבות שיכולות ללמוד במרחב מוגן בלבד.

עקב המצב הביטחוני ומטחי הטילים לדרום בני ישיבת גדורנא נוסעים לבתיהם עד למציאת מקום חילופי. הנהלת הישיבה פנתה הבוקר למרן הגר"ש אויערבך בשאלה האם לעזוב מחשש לשלומם של תלמידי הישיבה. ההוראה חד משמעית: "לעזוב את אשדוד ולחפש מקום חילופי" .

גם ישיבה קטנה "בית ישראל" גור וכן ישיבות בעלזא העתיקו את משכנם לעת עתה לבירה.

בשתי החסידויות הורו לבחורים לעלות לירושלים שם ייערכו הלימודים באולם ביהמ"ד הגדול, לרבות תלמידי ישיבת בעלזא מבית חלקיה. בישיבה קטנות דחסידי בעזלא קבצו את הבחורים לקבוצות קטנות, ולהם מתקיימים סדרי הלימוד כסדרן מפוזרים בבתי המדרשות דחסידי בעלזא בעיר.

ישיבת פיטסבורג הורתה לבחורים ליסוע לביתם עד להודעה חדשה מחשש לפגיעה

ישיבת 'תורה בתפארתה' תעבור בצהרים אל העיר כרמיאל, שם ילמדו התלמידים בסמוך לישיבת 'רינה של תורה' שבעבר המקום שימש לישיבה קטנה.

גם ישיבת 'נר זרח' שבמושב זרועה שבדרום, עזבו את הישיבה והם ישהו בעיר התורה בני ברק. וכך גם ישיבת 'עטרת שלמה' מנתיבות שעוברת לבני ברק.

פיקוד העורף הודיע כעת לישיבת חב"ד בקרית גת לפנות מיד את הבחורים עקב ההסלמה. המדובר במאות תלמידים שמעתיקים משכנם מהחשש לפגיעה בנפש, כפי שהיה גם בעבר.

יצויין כי גדולי ישראל הורו לבחורים להתחזק בלימוד התורה בשעה זו ביתר שאת וביתר עוז לשמירה והגנה על יושבי ארץ ישראל הנמצאים בשעה קשה.,

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה ממש לא נכון מה שכתבתם על חסידי בעלזא!!!
הישיבה גדולה נשארה לעת עתה להגן על תושבי העיר,
בזכות התורה שמגינה ומצילה ובעז"ה לא יעונה כל רע לתושבי אשדוד!!
חזקו ואומצו ועשו חייל בעבודתכם הקדושה!!!

למה גרודנא לא הולכים להיכלי מלכות

ליוסי אי אפשר כייש שם חתונות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו