איך להתנהל מול הבנקים בזמן מבצע "צוק איתן"?

עו"ד גלעד נרקיס, מומחה להתמודדות מול המערכת הבנקאית, מסביר כיצד לעדכן את הבנק על מנת לא להיקלע לקשיים כלכליים כתוצאה מהמבצע

הירי מהדרום משבש את שגרת חייהם של תושבים רבים, שנאלצים לתפוס מחסה במקום לטפל בענייניהם הכספיים. אחת הבעיות הנפוצות שצצות בתקופה הזו היא מועדי פירעון הלוואות שחלים בזמן זה. אזרחים רבים מוצאים את עצמם בקושי להסדיר את הנושא מול הבנקים, ונאלצים לפנות לשירותי עו"ד שיסייעו להם, אך הפתרון פשוט יותר.

במלחמת לבנון השנייה הוציא המפקח על הבנקים הנחיה אשר הורתה לבנקים להיערך לניהול הסיכונים העסקיים והתפעוליים ולתת מענה לצרכים ולקשיים המיוחדים הניצבים בפני לקוחותיהם, על מנת לספק שירותים פיננסיים אשר חיוניים לקיום הפעילות הכלכלית באזור. במקביל, התבקשו הבנקים להביא בחשבון את הקשיים בהם נתונים לקוחותיהם, שהינם תושבי הצפון, במצב מיוחד זה ולהפעיל שיקול דעת בכל הנוגע לכיבוד חיובים בחשבונותיהם, ובפרט כאשר אין באפשרות הלקוחות להתאימם, בשל הנסיבות החריגות, למסגרת האשראי בחשבון. אנו מניחים כי התנהגות כפי שצופתה מהבנקים אז, מצופה מהם גם היום וניתן ללמוד גזירה שווה מהאירועים שהתרחשו בעבר.

עו"ד גלעד נרקיס, מומחה להתמודדות מול הבנקים מסביר כי תושב הדרום המופגז אשר צופה בעייתיות עקב המצב, צריך לפנות אל הבנק וליידע אותו מבעוד מועד על כך שהמצב הנוכחי משפיע על התנהלותו הכספית. מומלץ לשלוח כבר עכשיו מכתב או פקס לבנק, להסביר את ההקשר וההשפעה של המצב על חשבון הבנק, ולבקש דחייה במועד הפירעון של ההמחאות או ההלוואות. חשוב לתת הסבר מדויק, ולהוכיח את הקשר הישיר למצב, שכן ההקלות יינתנו רק לתושבים או בעלי עסקים בדרום, כמענה למצב האמיתי והאובייקטיבי בהם הם מצויים.

כמו כן, מוסיף עו"ד נרקיס כי מומלץ ללקוחות לעשות בדיקה מראש ולתכנן, אם יש המחאות הלוואות שצריכות להיפרע בימים הקרובים כדאי לשלוח בקשה ולהיערך מבעוד מועד. גם אחרי שהירי ייפסק, יידרשו מספר ימים עד שהמצב יחזור לחלוטין לקדמותו, ולכן כדאי לבקש דחיה במועד הפירעון גם אם המועד הוא ימים אחרי שתושג רגיעה. בכל בנק יש גורם ממונה על פדיון ההמחאות, ומכתבים מסודרים ומתויקים מראש יכולים לסייע לו לבוא לקראת האזרח ולהתחשב בו. המכתב שנשלח מהווה אסמכתא גם במקרה שיש צורך בסיוע רטרואקטיבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו