לקחי 'צוק איתן': בביה"ח בילינסון נפתח חדר המיון הממוגן והגדול במדינה

רחב ידיים, חדשני, מעוצב, מאפשר פרטיות וממוגן • המיון הגדול והמתקדם במדינת ישראל נפתח במרכז הרפואי בילינסון מקבוצת כללית • ד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז רפואי: "איום הרקטות הפך לממשי עבור תושבי מרכז הארץ ואני שבע רצון מכך שהמתקן הממוגן החדש יוכל להמשיך ולתפקד גם תחת איום טילים"

במרכז הרפואי בילינסון נפתח השבוע המרכז החדש לרפואה דחופה (מיון) ולטראומה ע"ש חוסידמן – מערך מיון ייחודי שמשתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר ומהווה את המיון הגדול והמתקדם ביותר בכל רחבי הארץ.

חדר המיון, ראשון מסוגו בארץ, יספק חווית לקוח שלא מוכרת במחוזותינו.

צוות המיון יעניק במשך 24 שעות ביממה טיפול מקצועי ואיכותי לכ-150,000 פונים בשנה. שיטת העבודה המיוחדת שתונהג בחדר המיון תאפשר אבחון ושחרור מהיר מעבר למקובל עד כה.

המתחם החדש כולל אזור ייעודי רחב היקף ומאובזר, בו ניתן לטפל בו זמנית במספר נפגעי טראומה – פצועים קשים הסובלים מפגיעה רב מערכתית כתוצאה מתאונות דרכים, פעילות צבאית, פעולות טרור, תאונות עבודה ועוד וכמובן הוא יתן מענה לכל סוגי הפניות המגיעות לחדר המיון.

בשונה מהצפיפות והעדר הפרטיות המאפיינת את מרבית חדרי המיון בישראל, החלל במיון החדש בבילינסון מאפשר פרטיות מרבית לכל חולה. הבנייה בסטנדרטים גבוהים וייחודיים, בדומה למרכזים הרפואיים המתקדמים בעולם, נעשתה על פי עקרונות תכנון המאפשרים טיפול מיטבי תוך שמירה על כבודו ופרטיותו של כל מטופל.

לא עוד הפרדה בין המיטות באמצעות וילונות, אלא – לכל מטופל חדר טיפולים אישי שיאפשר לשמור על פרטיות של כל מטופל, על צניעותו ועל כבודו, ואף יקל על ניהול שיחה עם הרופא והעברת פרטים ומידע רפואי.

áøéàåú

כמו כן, קיימים ארבעה שטחי טיפול מרווחים, מצוידים בכורסאות לנוחיות המטופלים, בהם ניתנים טיפולים כגון עירויים, אינהלציה ועוד. בנוסף קיימים במקום חדרי טיפול נמרץ לשימוש במצב חירום, חדרי בידוד, וחדרים ליועצים רפואיים ופסיכו-סוציאליים, בהם יתקיימו שיחות עם מטופלים ובני משפחתם בפרטיות מלאה.

פתרון חירום עתידני – מיון מכופתר

הכירו את המושג הבא בתחום חדרי המיון – מיון מכופתר. תוך רגעים ספורים ניתן לסגור את כל הפתחים ולהפוך אותו לבועה נפרדת מהעולם החיצוני. זאת כחלק מהתאמת המרכז החדש למציאות שהתרגשה עלינו לאחרונה, כמו גם מספר פעמים לפני שנים. חדר המיון נבנה מתחת לפני הקרקע, כסביבה ממוגנת מפני התקפות טילים.

המיון החדש והמרווח יאפשר סביבת עבודה נעימה ושקטה לצוות המיון, שיוכל לעבוד ביעילות מירבית, גם ברגעי עומס רב, ולתת את השירות הטוב ביותר למטופלים.

התפיסה החדשנית שמאפיינת את המיון שמה דגש על עיצוב, אווירה וחוויה אישית: מעל מיטת המטופל הוצבו ציורי תקרה מוארים, הטפטים והעיצוב בגוונים בהירים ומרגיעים, במקום מפוזרות עמדות שתייה לרווחת הקהל.

מיון ממוגן בית חולים בילינסון (2)

יתרון גדול נוסף של מערך המיון והטראומה החדש הוא שבמקום נבנה אגף דימות (בדיקות הדמיה). מטופלים שיזדקקו לצילומי רנטגן, CT ואולטרסאונד יקבלו את השירות במתחם מיוחד המיועד למטופלי המיון בלבד ולא יצטרכו לנדוד למחלקות אחרות או להמתין עד אשר יורידו מכשיר אולטרסאונד לחדר המיון.

כמו בעבר, גם בחדר המיון החדש, וכמו בכל המחלקות של המרכז הרפואי, עומד לרשות החולים ובני משפחותיהם במסירות רבה ובנאמנות אין קץ הרב שלמה קופולוביץ, רכז קשרי לקוחות בי"ח בלינסון /שניידר.
פרויקט הבניה רחב ההיקף התאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של דניאל חוסידמן ממקסיקו והודות לשירותי בריאות כללית.

ד"ר ערן הלפרן, מנהל מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון): "אין סמליות גדולה מזו שעם סיומו של מבצע "צוק איתן" פתחנו את המיון הממוגן הגדול במדינת ישראל, שיעניק טיפול רפואי לכל הפונים בשעריו. איום הרקטות הפך לממשי עבור תושבי מרכז הארץ ואני שבע רצון מכך שהמתקן הממוגן החדש יוכל להמשיך ולתפקד גם תחת איום טילים. תנופת הבנייה בביה"ח נמשכת ובשבועות הקרובים נתחיל בבניית בניין אשפוז חדש שימוקם מעל המיון".

בתי החולים בילינסון והשרון הם חלק מ-14 בתי החולים של ה'כללית' בכל רחבי הארץ. 'כללית' הינה ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם, המשרתת כ-4 מיליון לקוחות (54% מכלל הציבור בישראל) ב-1,300 מרפאות ומאות מכונים הפרוסים ברחבי הארץ. מוקד השירות הטלפוני 2700 * עומדים לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

8 דברים שחשוב לדעת על המרכז לרפואה דחופה ולטראומה בבלינסון
 • חדר המיון החדש משתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר (לעומת 700 מ"ר כיום).
 • נבנה בסטנדרטים של בתי חולים מובילים בעולם.
 • המקום תוכנן ונבנה בליווי של משרדי אדריכלים מהגדולים והנחשבים בעולם.
 • המתחם ממוגן מפני כל סוג של מתקפה ל"ע.
 • הציוד שנרכש הוא מהחדישים בעולם.
 • דגש רב הושם על חווית הלקוח להענקת פרטיות מוחלטת ולעיצוב מושלם.
 • מרכז דימות הוקם במקום ובו יתבצעו צילומי רנגן ובדיקות CT ו-MRI.
 • כ-110 מיליון שקלים הושקעו בפרויקט.

צילום: בנימין אדם, רובי קסטרו.
áøéàåú

áøéàåú

áøéàåú

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו