חובשי מד"א מתלמידי ישיבות ההסדר מתגברים את הפריפריה

חופשת תשרי מוכרת לתלמידי הישיבות כחופשה שנתית מהלימודים, אולם, בחופשה זו, בחרו מעל ל-40 מתלמידי ישיבות ההסדר, שחלקם מתנדבי מד"א, לוותר על החופשה ולהמירה בלימודים בקורס חובשים במשך שלושה שבועות • התוצאה: עשרות חובשים נוספים בשורות מד"א

לפני כשנתיים הוחלט במד"א על קידומו של פרויקט חדש ומיוחד שנועד לגייס את תלמידי ישיבות ההסדר אשר משמשים כמתנדבים במד"א לטובת חיזוק הפריפריה בחובשים.

במסגרת התכנית, מתנדבי הנוער שהפכו לבוגרים, עוברים הכשרה אינטנסיבית המשלימה את הסמכתם כחובשי רפואת חירום אשר לאחריה הם מגיעים להתנדבות שבועית במד"א בתחנות השונות הפרוסות ברחבי הארץ, כאשר הפריפריות מחוזקות בעזרת המתנדבים שבאו מהתחנות בערים הגדולות.

בחופשת בין הזמנים האחרונה התקיים המחזור הרביעי של תכנית זו. במסגרת הקורס שנערך כמו קודמיו בישיבת שעלבים בסיועו של הרב ישראל בן-ססי, עברו מעל 40 חניכים הכשרה אינטנסיבית מאד בתנאי פנימייה, הכוללת לימודים מ-8 בבוקר ועד קרוב לחצות הלילה, ולאחר מכן מעט זמן ללימוד עצמי ושינה. כל זאת על מנת להספיק את היקף החומר הנדרש כולל תרגולים.

אחד היתרונות המרכזיים של הקורס הוא השילוב המיוחד של חניכים מערים גדולות עם חניכים שבאו במקור מערים פריפריות, יחד עם חובשים צבאיים. כל אחד בא עם ניסיונו המיוחד והלימוד המשותף מאפשר ללמוד אחד מהשני ולהעשיר את כל המשתתפים במידע חדש.

אחד משיאי הקורס היה תרגיל מיוחד של דימוי אירוע רב נפגעים, שנערך לאחר שהחניכים עברו הדרכה מיוחדת בטיפול באירוע מסוג זה ובטיפול באירועים ליליים. בהכנתו של התרגיל והובלתו עזרו רבות בועז רובין, חיים פרינס ודב ציפורי מהסגל של המחזור הראשון מלפני שנתיים.

נדב קן, מתנדב ממרחב ירושלים, המרכז את הקורס: "במהלך המילואים במבצע "צוק איתן" נחשפתי לחשיבות הגדולה של חיזוק הפריפריה בחובשים כאשר רכזי מתנדבים בנתיבות ושדרות העלו את העזרה הרבה שהם מקבלים מהקורס. אני מלא הערכה כלפי חניכי הקורס שהשקיעו רבות ברצינות ומסירות מרשימה בקורס, וכמובן לסגל: ישראל נוימן, שעריה זלר ועשהאל רייטר, שבאו בהתנדבות ובזכותם הקורס התקיים בצורה כה טובה. השקעתם הברוכה הורגשה היטב והוכרה בדברי התודה של החניכים".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "יש בי הערכה רבה לכל מי שבוחר לפנות מזמנו ומרצו למען הצלת חיים. על יכולות מופלאות אלה נבנה כוחו המרכזי של מד"א ואני שמח לראות את ההיענות הנרחבת של תלמידי ישיבות ההסדר. מי ייתן ונזכה להמשיך ולפעול למען הצלת חיים בכוחות משותפים".

0 Responses

  1. סיוע רב הובא גם על ידי רמי מאושר ממרכז מד"א והעומדים מאחוריו, וכן מניסן חפץ מירושלים שעזר לתגבר ציוד באופן משמעותי ביותר. מדהים היה לראות את בני הישיבות "מתמידים" לאורך הקורס – גם בלימודים וגם בתירגולים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו