דיווח בבלגיה: אברך חסידי נפצע מדקירה באנטוורפן

על פי דיווחים בכלי תקשורת במדינה, הרב נדקר בעת שהלך ברחוב. הרשויות במדינה מסרו כי על אף מצבו הקשה לא נשקפת סכנה לחייו. חשוד בדקירה נעצר - ושוחרר, המניע טרם נקבע

אברך חסידי מטובי אברכי חסידי בעלזא באנטוורפן נדקר במהלך השבת ברובע היהודי של אנטוורפן בבלגיה – כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווח, שעה שהרב הלך ברחוב מתחת לגשר, הדוקר התקרב אליו, שלף סכין ודקר אותו בצווארו. הרשויות במדינה מסרו כי מצבו קשה, אולם לא נשקפת סכנה לחייו. חשוד בדקירה נעצר – ושוחרר, אולם טרם נקבע המניע למעשה. המשטרה המקומית מסרה כי "כל האפשרויות נבדקות".

אחד מתושבי בלגיה סיפר שהאברך היה בדרכו לבית מדרש דחסידי בעלזא ברחוב לאנגע קיוועד כשלפתע התקרב לעברו אדם לא בחזות ערבית ולא צעק כלום ולא אמר כלום, אלא פשוט הוציא סכין ודקר אותו. האברך פונה מיד לבית החולים, ומאוחר יותר שוחרר לביתו.

לפני חודשיים נפצעו באורח קל אישה ושני ילדים, משאיפת עשן, בעקבות שריפה שפרצה בקומה הראשונה של בית כנסת בפרבר אנדרלכט בבריסל, בירת בלגיה. הערכת המשטרה הייתה כי מדובר בהצתה. דובר משטרת בריסל, לורנס דומון, מסר כי הפצועים הם בני משפחתו של גבאי בית הכנסת, שלא היה נוכח במקום באותה העת.

קרא עוד:

[postim]

אירוע מדאיג זה אירע יום אחד בלבד לאחר פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל, לאחר פיגוע הירי שביצע בו על פי האישום מהדי נמוש, אשר נעצר וצפוי לעמוד למשפט בצרפת. ארבעה בני אדם, בהם בני הזוג מירה ועמנואל ריוה מישראל, נהרגו במתקפה, בסוף חודש מאי. לאחר הפיגוע סיפרה קרובת משפחתם, שעלתה לארץ מבלגיה כי בקהילה היהודית לא הופתעו. "זה לא מה שהיה פעם", אמרה. "האנטישמיות שם מזעזעת".

נמוש נשא עמו מצלמה שבה ביקש לתעד את הפיגוע שביצע. כשגילה שהמצלמה לא עבדה הוא צילם סרטון חדש שבו הודה במעשה. ב-24 במאי נכנס נמוש למוזיאון, כשעל גבו הוא נשא תיק, ופתח באש. הוא יצא מהמוזיאון ונמלט במכונית מילוט שהמתינה לו בחוץ.

ריסטוף גווסאנס, היועץ המשפטי של הליגה הבלגית נגד אנטישמיות, הודה לאחר הפיגוע כי "היינו מודעים לתעמולה האנטישמית של פוליטיקאים נגד יהודים בתקופה האחרונה, ואם מדובר בפגיעה אנטישמית קרוב לוודאי שזה תוצר לוואי של הרעיונות האנטישמיים המופצים בבריסל מזה עשור".

ח"כ אייכלר לשגריר בלגיה: "אל תתנו להפוך את ארצכם לזירת טירור בין דתי"

בצאת השבת ובהיוודע דבר הדקירה של אברך חסידי באנטוורפען, שוחח ח"כ הרב ישראל אייכלר עם משפחת האברך וראשי הקהילה שסיפרו כי נס גדול קרה להם. הרב יהושע מאליק הי"ו היה בדרכו בשבת בבוקר לבית המדרש דחסידי בעלזא באנטוורפן שבבלגיה. מולו הגיח גוי לבוש מעיל וכובע שהסתיר את פניו והוא שלף סכין ודקרו בצווארו. אברך שראה זאת מקרוב הקים קול צעקה והנכרי ברח במהירות, בטרם הספיק להעמיק את החתך סנטימטרים ספורים לכלי דם מרכזיים. העד סיפר שהוא ראה נכרי הבא מולו בעינים רושפות אש של שנאה.

הנדקר טופל במקום ופונה מיד לבית החולים ושם ערכו לו כמה תפירות והוא שוחרר לביתו. לדברי העדים, לא נראה הגוי בחזות מזרחית ולכן אי אפשר לקבוע אם הדוקר היה ערבי או אולי מהגר מארץ אחרת. ראשי הקהילה באנטוורפן דיווחו כי משטרת בלגיה אינה מתייחסת בסלחנות לאירוע ולא מנסה ליצור הרגעה מלאכותית. הם פועלים בנחרצות לתפוס את הרוצח ולהרתיע את הגורמים העוינים.

ח"כ הרב ישראל אייכלר פנה לשגריר ישראל בבלגיה, להתייחס בכל החומרה לאירוע. יש למנוע כל נסיון להעביר את סכסוך הדמים הנורא בארץ ישראל גם ליהדות התפוצות. "אל תתנו להפוך את ארצכם לזירת טירור בין דתי. אין לראות באירוע מקרה יחידני, כי אין כאן שום רקע פלילי. מדובר בנסיון רצח בדקירה בצוואר. משטרת בלגיה הידועה בנחישותה, חייבת למנוע את גלישת גל הטירור העולמי הפוקד מדינות בהם המשטרה רופסת ומכילה נסיונות דקירה כאלה". – כתב ח"כ הרב אייכלר אל השלטונות הבלגים באמצעות השגרירות בארץ.

0 Responses

  1. שלום וברכה שבוע טוב
    המקרה הזה קרה כנראה לעורר את התושבים היהודים שלא קיבלו בסבר פנים יפות את חסידי הרב ברלנד שליטא נקודה לעוררין
    כל טובו שניזכה ללב בשר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו