מנכ"לית משרד האנרגיה מתריעה: "אי פיתוח שדה לויתן יביא להשלכות כלכליות חמורות"

מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, אורנה הוזמן-בכור, מתריעה כי שינוי המהלך החוקתי להפקת הגז יביא ל"פגיעה משמעותית ומהותית במשק האנרגיה בישראל"

בעקבות הודעתו של הממונה על ההגבלים העסקיים הפרופסור דייוויד גילה, כי לא יגיש לבית הדין הסדר בדבר אחזקותיהם של מונופולי הגז בישראל אלא יכפה עליהם לבטלם, העבירה מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, אורנה הוזמן-בכור,נייר עמדה מטעם המשרד ובו היא מתריעה מפני ההשלכות הצפויות בשל אי פיתוח שדה לויתן, שייגרם בגלל הקשיים הכלכליים והחוקיים אליהם הוטל הפרוייקט.

בין יתר הדברים, ציינה הוזמן בכור: "לאחר פרסום הצו המוסכם… אתה ונציגי הרשות הסברתם את יתרונות ותועלות הצו המוסכם למשק הישראלי. מצגים ברוח זו, הוצגו הן כלפי הרשויות השונות העוסקות ברגולציה של התחום, לרבות בדיון בנושא שינוי גבולות לווייתן… שינוי עמדה זו… ומבלי שהוצג שינוי בנסיבות שיש בו כדי להצדיק את המהלך, יש בו, להבנתי, כדי לפגוע פגיעה משמעותית ומהותית במשק האנרגיה בישראל".

קרא עוד:

[postim]

"ההשלכות המרכזיות של הקפאת פיתוח שדה לוויתן הן רבות וממשיות, ובכללן, הקפאה ועיכובים מהותיים בפעילות בתחום הגז הטבעי במדינת ישראל; ביטול המהלכים אשר נעשו לקראת ייצוא גז טבעי, על כל המשמעויות הנלוות לכך, הגיאופוליטיות והפיסקליות, אל מול ממשלות ארה"ב, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית; פגיעה באמינות האספקה ומגבלות אספקה חמורות; פגיעה בשרידות מערכת הגז הטבעי; פגיעה ממשית באטרקטיביות של מדינת ישראל בתחום חיפושי הנפט והגז; העלאת טענות רבות כנגד ממשלת ישראל ע"י גופים שונים שהשקיעו סכומים גבוהים בהסתמך על פיתוח משק הגז הטבעי בישראל והמשך תשלומים בגין רכישת גז טבעי נוזלי (LNG).

"העמדה המוחלטת של כל גורמי המקצוע במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, היא כי דחיה מהותית של פיתוח שדה לווייתן, מעבר למועד המתוכנן בשנת 2018, תסב למשק האנרגיה בישראל נזק דרמטי וחמור במידה קיצונית.

מאז תחילת השבוע, צנחו מניותיהן של חברות האנרגיה הישראליות ב-10-14%. ברקע מתסמנים כמה פתרונות יצירתיים שאולי יביאו מזור לתקוות הגז הישראלית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו