ויינשטיין נגד העלאת שכר המינימום לפני הבחירות

היועמ"ש לממשלה הודיע לנתניהו כי העלאת שכר המינימום תיעשה בחקיקה ולא בצו מנהלי בלבד • יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ביקש מנתניהו לבטל את הוראת וינשטיין בענין שכר המינימום • הרצוג ולבני הודיעו כי יפעלו לביטול דחיית העלאת שכר המינימום

היועמ"ש לממשלה יהודה וינשטיין, הודיע לראש הממשלה כי לא ניתן להעלות את שכר המינימום בנוסח עליו הצהיר ראש הממשלה בפגישתו בתחילת השבוע עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן.

בפגישה הודיע ראש הממשלה על כך שהוא מצטרף להסכם שכר המינימום שנחתם בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים. נתניהו אף חזר על ההחלטה בפתח ישיבת הממשלה "הנחיתי את משרד האוצר להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקל".

יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על הצהרת ראה"מ והדגיש "עלינו לדאוג ללא דיחוי ליישום ההסכם שיעזור ל-700,000 עובדות ועובדים במשק הישראלי במלחמת הקיום היום יומית בה הם חיים". ואכן, העיכוב ממנו חשש ניסנקורן הגיע בדמות סירובו של וינשטיין לאשר את ההסכמות.

לדברי וינשטיין ניתן אמנם להעלותאת שכר המינימום ל-5,000 שקלים, מכיון והיתה על כך הסכמה לפני ההכרזה על הבחירות, אך לא ניתן לקבע את שכר המינימום בצמוד ל-52% מהשכר הממוצע במשק.

קרא עוד:

[postim]

במערכת הפוליטית קיימת הסכמה רחבה בדבר הצורך להעלות את השכר ללא עיכובים מיותרים. חברי הכנסת הרצוג ולבני הודיעו כי יפנו לאלתר לכל סיעות הכנסת על מנת לקדם חקיקה שתאפשר את העלאת שכר המינימום באופן מיידי, עוד במושב הכנסת הנוכחי.

בישיבת הנהגת ההסתדרות שהתקיימה שלשום בראשותו של היו"ר אבי ניסנקורן, השתתף מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, הפרופסור שלמה מור יוסף והציג בפני חברי ההנהגה את עיקריי ממצאי דו"ח העוני לשנת 2013. פרופסור מור יוסף ציין כי "אם שכר המינימום ב- 2013 היה עומד על 5,000 ₪ היינו מגיעים למדד אי שוויון שנמוך משיעור העוני ב-15 השנים האחרונות". בסיום הישיבה קראו יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי להעמדת העוני והאי שוויון כיעדים מרכזיים שהממשלה הבאה צריכה להתמודד איתם והכנסת העוני והאי שוויון כיעד מרכזי לצמצום מידי שנה.

איציק אלרוב, מייסד תנועת "הצרכנים" וממובילי המאבק ביוקר המחיה: החלטת היועמ"ש לא לאשר העלאת שכר המינימום בעת הזו שגויה. אנשי מקצוע הגיעו למסקנה שיש לאשר העלאת השכר ואת זה יש לבצע לאלתר. בהחלטתו, היועמ"ש לוקח מאות אלפי משתכרי שכר מינימום כבני ערובה של מערכת הבחירות.

"אם העלאת השכר לא תאושר בימים אלו, כלמודי ניסיון, גם לאחר שתוקם ממשלה חדשה, יקח זמן רב עד שההחלטה תיכנס לתוקף. ובינתיים, עובדים רבים ימשיכו לעבוד בתנאי שכר נחותים אשר לא מאפשרים קיום בכבוד ואת זה יש למנוע. על מנת למנוע ניסיון ציני וגריפת הון פוליטי של פוליטיקאים על המהלך – יש למצוא פתרון אחר שלא על גב ציבור העובדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו