עיריית בני ברק חתמה על הסכם לקידום תכניות הרכבת הקלה

מסלול 'הקו האדום' בתחומי בני ברק הוא במנהרה מתחת כל רחוב ז'בוטינסקי, מצומת בן גוריון עד צומת גהה • חברת נת"ע המבצעת את הפרויקט התחייבה לחדש על חשבונה את כל תשתיות התחבורה העיליים ברחוב ז'בוטינסקי

בעקבות הסיכום של משרדי האוצר והפנים על המשך קידום תכנית הרכבת הקלה בגוש דן, אישרה מועצת עיריית בני ברק, את ההסכם שגובש בין העירייה לבין הנהלת חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) המבצעת את פרויקט הרכבת הקלה.

מועצת העירייה העניקה אישור עקרוני להסכם המתגבש, והסעיפים הסופיים יסוכמו עם החברה על ידי היועץ המשפטי של העירייה עו"ד יהודה ליבוביץ ומנהל אגף התשתיות והפיתוח, חנוך זיידמן, בפיקוחו האישי של ראש העיר, חנוך זייברט, ראש העיר.

קרא עוד:

[postim]

מסלול הרכבת, שתופעל בעוד שנים אחדות במטרופולין תל אביב וגוש דן, יהיה מדרום העיר בת-ים דרך שדרות ירושלים ביפו, שדרות רוטשילד בתל אביב, אזור מרכז עזריאלי, רח' ז'בוטינסקי, צומת גהה, בית החולים בילינסון עד לתחנה המרכזית בפתח תקוה. בהתאם לתכנית, תתבצענה עבודות הפיתוח של הרכבת הקלה בתוואי 'הקו האדום' בתחומי העיר בבני ברק, באורך של כ- 8 ק"מ.

תדירות שיא: רכבת בכל 3 דקות

העבודות תתבצענה ברח' ז'בוטינסקי לאורך תוואי הרכבת המתוכנן בתחומי העיר, מצומת בן גוריון ועד לצומת גהה. בתקופת העבודות תוחלפנה התשתיות הישנות בחדשות, וכך ייהנו תושבי העיר מפיתוח סביבתי שישפר הן את פני הרחוב והן  את  איכות החיים הסביבתית. הפרויקט שיתבצע בטכנולוגיה מתקדמת ובהשקעה כספית גבוהה ישמש מנוף לפיתוח עירוני, תחבורתי וכלכלי של העיר.

הרכבת תנוע במסלול תחבורה נפרד, עילי ותחתי, ותקבל זכות קדימה לכל אורכו. תדירותה תגיע בשעות השיא, לרכבת בכל 3 דקות מעל הקרקע ובכל דקה וחצי מתחת לפני הקרקע. בשעות היום האחרות, תעמוד התדירות על פעם ב-6-10 דקות, ובלילה רכבת אחת בכל 10-15 דקות.

התוואי התת-קרקעי יבנה על ידי מכונות מנהור בבטן האדמה, בקצב התקדמות מתוכנן של 10-15 מטר ליממה. מכונות אלו יחפרו, ידפנו ויהדקו בו זמנית, כך שניתן יהיה לעבוד בתוכה מיד לאחר החפירה. בשיטה זו גם ניתן יהיה להמשיך ולשמור על תנועה זורמת במפלס הרחוב שמעל המנהרה.

חידוש מלא של ציר ז'בוטינסקי לכל אורכו

בהתאם לסיכום העקרוני, יעסוק ההסכם בשלושה מישורים עיקריים: בגמר עבודות החברה של הרכבת הקלה תבצע החברה על-חשבונה פיתוח מלא של כל תשתיות התחבורה לכל אורך ציר ז'בוטינסקי. בין התחנות של הרכבת הקלה תוחלפנה כל המערכות התת-קרקעיות, כולל מים, ביוב וניקוז במימון של 50% על ידי החברה ו-50% על ידי העירייה ותאגיד "מי ברק". כל התשתיות בתוך תחום תחנות הרכבת הקלה יותקנו ויבוצעו במימון מלא של חברת נת"ע. אגף התשתיות והפיתוח של העירייה, בראשות מיכאל קקון ובהנהלת חנוך זיידמן יפקח על העבודות מטעם העירייה.

מטרת הקמת הרכבת הקלה היא לפתור את בעיית עומס התנועה ברחבי גוש דן שנעשה קשה ביותר, כתוצאה מגידול בלתי פוסק של כלי הרכב בכבישים ואי עמידת צירי התנועה בעומס. לכך גם ישנן השלכות כזמן יקר ודלק מתבזבז ופגיעה באיכות החיים של רעש וזיהום אוויר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בבניה בין רחוב אביעד וכביש גייה בלילה משתמשים ברמקול במקום דיבורית. חודשיים לא נותנים לישון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו