אושר הסכם ההבראה לדואר ישראל; "יש משבר אמון ביניכם לבין הציבור"

ועדת הכספים הזמנית של הכנסת אישרה העברת סכום עתק של כחצי מיליארד שקלים לצורך המשך פעילותה השוטפת של החברה • ח"כ אורי מקלב תקף בחריפות את ראשי הדואר: "יש כאן כשל וקריסה של כל מתן השירותים שלכם; אתם לא לוקחים אחריות וזו הבעיה הכי קשה"

ועדת הכספים התכנסה היום לבקשתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב על מנת לאשר העמדת מימון מהמדינה בסך 477 מיליון ₪ לחברת דואר ישראל, לצורך יישום הסכם בין המדינה לחברה ולהסתדרות.

יוגב ציין בפנייתו לוועדה כי "להערכת חברת דואר ישראל, קופת המזומנים שלה נשחקה עד תום ואין לחברה כל מקור נוסף החל מחודש אפריל להמשך פעילותה השוטפת. משכך, העברת המימון על ידי המדינה בתאריך שהוסכם הינה קריטית".

הח"כים התלוננו על הדרישה להעברת הסכום העצום מבלי לקיים דיון מעמיק בעניין, אולם אישרו את ההעברה פה אחד עקב מצבה הקריטי של החברה המצויה בתהליך הבראה והאפשרות שתגיע לפשיטת רגל בתוך זמן קצר.

"לפני שאתם מבקשים חצי מיליארד ש"ח מהציבור אתם צריכים לתת תשובות"

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה תקף בחריפות את ראשי הדואר על רמת השירות הקטסטרופלית שמעניקה החברה. "יש כאן כשל וקריסה של כל מתן השירותים של הדואר", האשים מקלב. "כשדואר לא מגיע מדובר בעגמת נפש ונזקים אדירים לאנשים. אנשים שלא קיבלו תווי מזון לפסח בגלל הדואר, אנשים שנשארו בלי בגדים לחג".

קרא עוד:
[postim]

מקלב זעם על העובדה שמחירי הדואר עלו משמעותית בשל תהליך ההבראה וההבטחה לשפר את השירות בעתיד. "אתם לא לוקחים אחריות וזו הבעיה הכי קשה. לא היה כשל כזה מאז הקמת המדינה. לפני שאתם מבקשים חצי מיליארד ש"ח מהציבור אתם צריכים לתת תשובות. יש משבר אמון בינכם ובין הציבור, צריך להפריט אתכם ולפתוח את השוק לתחרות", אמר מקלב למנכ"ל החברה ולרגולטורים הממשלתיים.

מנכ"ל דואר ישראל, חיים אלמוזנינו, הסביר כי חברת הדואר נקלעה למשבר כספי עמוק שהביא אותה על סף פשיטת רגל. "החברה נאלצה לגבש תכנית הבראה כוללת, שדרשה מכל אחד מהגורמים התגייסות, נדרשה התייעלות משמעותית במסגרתה קוצצו 1200 משרות, עם תנאי פרישה הולמים. בנוסף נדרשו שינויים רגולטורים שמצד אחד מקלים על החברה ומצד שני משפרים את השירות לאזרח באופן משמעותי", אמר אלמוזנינו, וטען כי החברה מתנהלת "על השקלים האחרונים".

חברי הוועדה (הזמנית) הסכימו כי ועדת הכספים תתכנס בעוד חודשיים על מנת לדון לעומק בשיפור השירות, בנוסף, השלבים הבאים יוכנסו לתוך תקציב המדינה לשנת 2015 והוועדה תקבל דיווח בכל חצי שנה ותוכל להחליט אם לאשר את המשך התקצוב.

(צילום: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו