וְיָנוּחַ בְּשָּׁלוֹם • בהוראת ראש ממשלת ליטא: הוסר החשש מפגיעה בבית העלמין בווילנא

ראש ממשלה ליטא העביר את האחריות על שמירת בית העלמין בווילנא לרבני וועד להצלת בתי עלמין באירופה • חשש שהועלה בימים האחרונים לפגיעה בבית העלמין בשל עבודות שיפוצים באתר סמוך הביאו את חברי הוועד בראשות הרה"ג ר' אליקים שלעזינגער שליט"א לאשרר את הבטחת ממשלת ליטא על שמירת קדושת המקום • צפו בגלרייה מסיור חברי הוועד ופעילותם בממשל

המערכה הגדולה להצלת בית העלמין הישן בעיר ווילנא מקום קבורת הגאון מווילנא והגאון ר' חיים עוזר זצ"ל החלה את בערתה בעולם היהודי לפני כשמונה שנים כאשר נודע כי בכוונת הממשל הליטאי להרוס את בית העלמין. לפני כארבע שנים הוכרע המאבק בניצחונם של ה"וועד להצלת בתי עלמין באירופה" שקיבלו את הבטחתו של ראש הממשלה ליטא דאז, אנדריאוס קוביליוס, אשר הצהיר כי העבודות להרס בית העלמין ייפסקו מיידית וכי כל השטח ישאר בקדושתו כבראשונה, כולל החזרת עצמות הנפטרים שהוצאו בחילול קבריהם.

בימים האחרונים הגיעו שמועות מהימנות לאוזני עסקני הוועד , לפיהם עיריית וילנא החליטה לשפץ מגרש ספורט הממוקם בסמוך לבית העלמין והעבודות מתפרסות אל תוך שטח בית העלמין. לאחר אימות השמועה הקשה מיהרו עסקני הוועד בראשות יו"ר הוועד הרה"ג ר' אליקים שלעזינגער שליט"א ר"י הרמה בלונדון לעבר העיר וילנא, שם נפגשו יחד עם ראשי הקהילה לפגישת הבהרה עם ראש הממשלה הנוכחי אלגירדאס בוטקווישיוס.

ראש ממשלת ליטא הבטיח לוועד להצלת בתי עלמין באירופה כי ימשיך כקודמיו לעמוד על המשמר וימנע ביצוע עבודות שלא תחת עינם הפקוחה של שלוחי הוועד. בוטקווישיוס הקים וועדה מיוחדת שיצאה יחד עם רבני ועסקני הוועד לשטח ובהסכמתם ערכו סידורים חדשים לכל הליכי השיפוצים באופן שלא תיפגע קדושת בית העלמין בו טמונים גדולי עולם יחד עם אלפי קברי בני ישראל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לנוצרים האלה אין בעיה עם מוזיאונים ליהודים או בתי קברות. הם רק לא אוהבים אותנו חיים …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו