זיהום האוויר במפרץ: המשרד להגנת הסביבה יקים צוות מיוחד לטיפול בבעיה

בפגישה בין השר להגנת הסביבה אבי גבאי, עם ראש עיריית חיפה יונה יהב, הוחלט על הקמת צוות משימה מיוחד לצמצום זיהום אוויר במפרץ חיפה • התוכנית שתגובש תוצג לשר גבאי בתוך שבועיים • השר גבאי: יש לנקוט צעדים מידיים על מנת לחזק את מטרופולין חיפה

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, נפגש בסוף השבוע עם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לדון בדרכים לשיתוף פעולה במאבק בזיהום האוויר, להפחתת גורמים מזהמים ממפרץ חיפה ולהגברת הפיקוח על פליטות המפעלים. בפגישה השתתפו בכירי המשרד להגנת הסביבה ובכירי עיריית חיפה.

השר הנחה את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר, לגבש צוות משימה מיוחד, שיכלול נציגים מהמשרד, מעירית חיפה וממשרד הבריאות, שיידרש להכין תכניות פעולה שיוצגו לשר בתוך שבועיים. התוכנית שתגובש תוצג לאישור הממשלה ותכלול פעולות מפורטות וארוכות טווח.

השר גבאי הדגיש את מחויבות הממשלה להגדלת האטרקטיביות של העיר חיפה ופיתוח תכנית עבודה ייחודית למפרץ חיפה, ואמר כי "יש לנקוט צעדים מידיים של ממש גם במישור המשפטי וגם בתחום האכיפה והפיקוח על מנת לחזק את מטרופולין חיפה".

קרא עוד:
[postim]

ראש העיר חיפה הודה לשר על כי נענה לבקשתו לקיים את הפגישה במהירות, ושיבח את מחויבות המשרד לעיר ולפיתוחה.

זיהום האוויר במפרץ חיפה הוא תוצר של מספר מפעלים הפועלים בשטח קטן, ומייצרים זיהום אוויר בריכוז גבוה וחריג מבחינת הכמויות וסוגי הרעלים שנפלטים לאוויר וכן של זיהום מתחבורה. מבחינות רבות זיהום האוויר במפרץ חיפה הוא מן הגבוהים והמסוכנים שיש בישראל, במיוחד כאשר זיהום זה נמצא סמוך לריכוז אוכלוסייה של מאות אלפי בני אדם, ומכיל חומרים רעילים, מסרטנים ומשבשי הורמונים.

ארגוני סביבה ורופאים טוענים כי זיהום זה הוא האחראי לכך שאחוז התחלואה והתמותה משורה של מחלות כמו אסתמה, מספר סוגי סרטן ומחלות לב, הוא גבוה יותר באזור מפרץ חיפה וסביבתה.

(צילום: באסל עווידאת – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו